نتانیاهو: ایران ۲۵۰۰سال پیش تلاش کرد یهودیان را نابود کند؛ پوتین: از مسائل روز حرف بزنیم

جمعه, 20ام اسفند, 1395
اندازه قلم متن

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در دیدار با با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، گفت که ایران در حال انتشار ‘تروریسم اسلام شیعی’ است و هشدار داد تا وقتی که ایران در سوریه حضور دارد، صلح در آن‌جا برقرار نخواهد شد.

به گزارش رسانه‌ها، آقای پوتین در آغاز این دیدار عید یهودی پوریم را به آقای نتانیاهو تبریک گفت. نخست‌وزیر اسرائیل هم در پاسخ گفت که یهودیان پوریم را جشن می‌گیرند چون پرشیا “موفق نشد یهودیان را نابود کند ” و اضافه کرد که “امروز هم وارث پرشیا، ایران، تلاش دارد دولت یهودیان را نابود کند”.

رئیس‌جمهوری روسیه هم در پاسخ گفت که این وقایع ۲۵۰۰ سال پیش رخ داده است و “حالا در دنیای متفاوتی زندگی می‌کنیم” و گفت که درباره مشکلات روز در منطقه صحبت کنند.

در این دیدار بنیامین نتانیاهو گفت که مبارزه با تروریسم اسلامی سنی که از دولت اسلامی و القاعده می‌آید، پیش‌رفت چشم‌گیری داشته است و روسیه سهم زیادی در این مبارزه دارد.

نخست‌وزیر اسرائیل در عین حال گفت که ایران در حال انتشار “تروریسم اسلامی شیعی” است و هشدار داد تا وقتی که ایران در سوریه حضور دارد، صلح در آن‌جا برقرار نخواهد شد.

روسیه و ایران، هم‌پیمان‌های اصلی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، هستند و در طول جنگ داخلی شش ساله در این کشور از او حمایت کرده‌اند.

این نخستین سفر نخست وزیر اسرائیل به روسیه پس از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا به رهبری دونالد ترامپ است.

آقای نتانیاهو قبل از سفر به مسکو به کابینه‌اش گفته بود هدف از این دیدار رسیدن به توافق در مورد منازعه سوریه است.

کابینه اسرائیل از پیش گفته بود بنیامین نتانیاهو در مقالات با ولادیمیر پوتین، درباره “مخالفت قاطع اسرائیل در مورد حضور نیروهای ایران و عاملان آن را در مرزهای شمالی آن کشور و در دریای مدیترانه در جریان مذاکرات هر گونه حل و فصل” بحران سوریه صحبت خواهد کرد.

دولت اسرائیل در صفحه فیسبوک خود درباره ملاقات رهبران اسرائیل و روسیه گفته است: “این یک ملاقات بسیار مهم برای امنیت اسرائیل است. پیروزی بر تروریسم داعش نمی‌تواند منجر به افزایش تروریسم توسط ایران و عاملان آن شود. ما تروریسم را با تروریسم دیگر عوض نمی‌کنیم.”

بنا به گزارش رسانه‌های روسیه، کرملین اگرچه با ایران در موضوع بحران روسیه در یک جبهه قرار دارد اما از قبل از آغاز عملیات نظامی خود در سوریه در حمایت از بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور، با اسرائیلبه منظور جلوگیری از برخورد های تصادفی نیروهای هر دو کشور، به طور دائمی تماس داشته است.

ایران، اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و بار ها بر نابودی آن تاکید کرده است. اسرائیلایران را از حامیان اصلی تروریسم در منطقه می‌داند و بارها گفته است آماده اقدام نظامی علیه ایران است.
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.