برنی سندرز: ترامپ تمام مدت دروغ می‌گوید

شنبه, 21ام اسفند, 1395
اندازه قلم متن

برنی سندرز، نماینده سنای آمریکا بیلان فعالیت‌های دونالد ترامپ در چند هفته‌ای که از ریاست جمهوری او می‌گذرد را دروغگویی و تضعیف پایه‌های دمکراسی آمریکا دانسته است.

برنی سندرز، نماینده سنای آمریکا از ایالت ورمونت در مصاحبه با “گاردین” قضاوت سختی درباره منش و روش دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا کرده. او گفته است: «ترامپ تمام مدت دروغ می‌گوید و من عقیده دارم که این از روی سهو نیست، بلکه او دلیلی برای این کار دارد. او دروغ می‌گوید تا پایه‌های دمکراسی آمریکا را ضعیف کند.»

به اعتقاد سندرز هدف ترامپ این است که رهبر ملتی باشد که به شکلی بی‌سابقه به سمت استبداد می‌رود.

برنی سندرز در سال ۲۰۱۶ به عنوان یکی از نامزدهای حزب دمکرات آمریکا در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کرد و با تفاوت آرای کمی از مقابل هیلاری کلینتون شکست خورد. او حالا نگران طرح‌های “ارتجاعی معافیت مالیاتی برای میلیاردها و کاهش حمایت از طبقه متوسط” است که ترامپ در نظر دارد عملی کند.

سندرز در مقایسه جرج بوش و دونالد ترامپ گفت: «بوش رئیس جمهوری به شدت محافظه‌کار بود و من به شدت مخالف او بودم، اما جرج بوش ورای ارزش‌های سیاسی آمریکا رفتار نکرد.»

سندرز گفته است که به یک واکنش مردمی امید بسته که اکنون در حال رشد است. او هم‌چنین نمایندگان جمهوریخواه کنگره را به مقاومت در برابر ترامپ و عدم همکاری با او فراخوانده است.
از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.