نگرانی از دخالت سپاه پاسداران در انتخابات بالا گرفته است

چهارشنبه, 2ام فروردین, 1396
اندازه قلم متن

ناصر اعتمادی

با نزدیک شدن موعد انتخابات ریاست جمهوری در ایران نگرانی از دخالت سپاه پاسداران در آن نیز بالا گرفته است. عبدالرضا داوری، مشاور رییس جمهوری پیشین ایران، محمود احمدی نژاد، در نامه ای سرگشاده خطاب به محمدعلی جعفری، فرماندۀ سپاه پاسداران، گفته است که نه تنها مشاوران و رسانه های تحت امر وی، بلکه اطلاعات سپاه پاسداران نیز از هم اکنون در حمایت از یک جناح خاص حکومت اسلامی دخالت در انتخابات را آغاز کرده اند.

عبدالرضا داوری در نامه اش خطاب به محمد علی جعفری گفته است که برخی مشاوران او نظیر محمدحسین صفار هرندی و سید مرتضی حسینی و همچنین اخبار و گزارش های رسانه های خبری “فارس”، “نسیم”، “تسنیم” و… از سایۀ سنگین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بر انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری حکایت دارند.

در اقدامی غیرمترقبه علی خامنه ای، رهبر حکومت اسلامی ایران، نیز در پیام نوروزی اش گفت که با هر گونه دخالت و تلاش برای تغییر نتیجۀ انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری مقابله خواهد کرد. رهبر جمهوری اسلامی برای اولین بار نیز اعتراف کرد که او مانع تغییر نتیجۀ انتخابات سال ١٣۹٢ شد که به پیروزی حسن روحانی انجامید.

سردار محمدعلی جعفری، در هفته های گذشته، در پیامی خطاب به فرماندهان سپاه پاسداران، از آنان خواست که از هرگونه “دخالت سیاسی و جناحی” در انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری پرهیز کنند. در این پیام محمدعلی جعفری، فرماندهان سپاهی را نه از نفس دخالت در انتخابات، بلکه از “دخالت سیاسی و جناحی” به سود این یا آن نامزد انتخاباتی منع کرد.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.