مقاومت شورای عالی امنیت ملی در برابر فشار سپاه پاسداران در خصوص بررسی علت درگذشت ناگهانی هاشمی رفسنجانی

شنبه, 5ام فروردین, 1396
اندازه قلم متن


روز شنبه نهم بهمن‌ماه «آمدنیوز» طی خبری اعلام کرد که پس از حضور ده پزشک معالج آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بیمارستان شهدای تجریش، شورای عالی امنیت ملی کمیته ویژه‌ای را برای تحقیق در خصوص علت درگذشت ناگهانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین کرده است.

به گزارش «آمدنیوز»، کمیته تحقیق در خصوص بررسی علت درگذشت ناگهانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که به ریاست «رضا سیف‌اللهی» فرمانده پیشین نیروی انتظامی و معاون فعلی «علی شمخانی» در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده، اکنون با فشار سپاه پاسداران با اختلال در فعالیت خود مواجه شده است.

بنابر اخبار موثق؛ در این کمیته یک مقام عالی از وزارت اطلاعات و یک مقام عالی از سازمان اطلاعات سپاه عضو هستند.

سپاه پاسداران معتقد است که ادامه تحقیق این کمیته لازم نیست و خواهان انحلال آن است اما تاکنون شورای عالی امنیت ملی و علی شمخانی با انحلال این کمیته مخالفت و در برابر فشارهای خارج از عرف و غیرقانونی سپاه پاسداران ایستادگی کرده است.

گفتنی‌است این ایستادگی موجب بروز اختلاف نظر شدیدی در میان مقامات امنیتی و درگیری سپاه پاسداران با وزارت اطلاعات و شورای‌عالی امنیت ملی شده است.

بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند درگذشت ناگهانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، برنامه‌ای از پیش طراحی شده برای یک‌دست کردن حاکمیت و اجرای پروژه کودتا علیه مردم و رأی آن‌ها توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بوده است.

دکتر مهدی خزعلی فعال سیاسی و روح‌الله زم روزنامه‌نگار مستقل با استناد به منابع خبری‌شان معتقدند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مجموعه کوشک کشته شده است.

چند روز پس از این درگذشت، آیت‌الله خامنه‌ای به طور غیرقانونی «علی‌اکبر ولایتی» را به ریاست هیئت امنای دانشگاه آزاد منصوب کرد و پس از این انتصاب، پروژه «هاشمی ‌زدایی» در این دانشگاه آغاز شد.

پس از درگذشت ناگهانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز حاکمیت، با خاطری آسوده، روند بازداشت‌ها را شدت داد، بدون آن‌که پاسخ‌گوی افکار عمومی و مردم باشد.

فرزندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بارها در مصاحبه‌های مختلف اذعان کردند که پدرشان سالم بوده و هیچ مشکل جسمانی نداشته است، آن‌ها می‌گویند حتی یک پزشک متخصص خارجی نیز یک‌هفته پیش از درگذشت مشکوک آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بر سلامت کامل جسمانی وی تأکید کرده است. با این حال هنوز هیچ روایت رسمی از تیم قدرتمند محافظان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که تحت نظر «سپاه حفاظت انصار المهدی (عج)» فعالیت می‌کنند، از سوی خبرگزاری‌ها مخابره نشده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.