ف. م. سخن: حاج حسین الله کرم و دکتراى مدیریت چماق کشان!

یکشنبه, 6ام فروردین, 1396
اندازه قلم متن

جناب دکتر مهندس حاج حسین الله کرم، اخیرا اقدام به ثبت نام براى حضور در انتخابات شوراى شهر نموده اند. قدم شان مبارک باد! در شوراى شهر اکنون، هنرپیشگان و ورزشکاران و آقازاده ها حضور دارند. تنها جاى امثال ایشان خالى بود که ان شاء الله با ورودشان به شوراى شهر این کمبود نیز مرتفع خواهد شد.

ما تا سال ٨٨ در کف خیابان ها، چوب مى زدیم! اصطلاح چوب زدن، اصطلاح به کار برده شده توسط سردار کاپیتان دکتر شهردار قالیباف است، و جزو رزومه ى کارى و افتخارات ایشان.

پیش از ایشان و «حاج حسین»، «مسعود پازولینى» ملقب به ده نمکى، از دایره ى چماق کشان و نعره زنان خارج شد و به پر فروش ترین کارگردان سینماى ایران مفتخر گشت. قهرمانان ایشان هم کسانى بودند مثل مجید سوزوکى و بایرام شیمیایى! این ها همان ها بودند که وقتى بایرام، ببخشید اکبر عبدى، در نقش زن در فیلم «آدم برفى» ظاهر شد، تماشاگر بینواى حاضر در سالن سینما را از پله ها به پایین پرتاب کردند. اصولا در ایران اگر چماق نکشید و عربده نزنید و زن مردم را از طبقه ى بالا به پایین به خاطر تماشا کردن فیلم پرتاب نکنید و باعث سقط جنین او نشوید، پیشرفت نمى کنید.

حال این که حاج حسین الله کرم چگونه در «کف خیابان» درس خوانده، و در حالى که در یک دست اش چماق بوده، در دست دیگرش قلم گرفته و در آزمون دکترى قبول شده، براى ما مشخص نیست و نمى خواهیم هم که مشخص باشد. همین که ایشان امروز به مقام والاى دکتر مهندسى ارتقا پیدا کرده اند و دکتراى مدیریت در چماق دارى و «مریدیّت» گرفته اند خود جاى بسى خوشوقتى ست.

ولى این که این دکتر مهندس چوب زن، مى خواهد بگوید که در گذشته کار بدى نمى کرده و به قول خودش «خیابان آتش نمى زده» کمى کمدى بلکه کمدى تراژیک است. و تازه شکایت ایشان شنیدنى ست که مرا همچنان چماقدار مى دانند! نخیر جناب عالى اگوست کنت تشریف داشتید، ما شما را اشتباه شناختیم!

فرمایش شکایت گون اخیر ایشان از این قرار است:
«من هم دستی در مهندسی دارم و هم دکتری مدیریت که شما هرگز فکرش را نمی‌کردید. بلکه بنده را «شخصیتی» چماق بر دوش می‌‌بینند… شما خبرنگار سیاسی هستید و بنده را عضوی از انصار حزب‌الله می‌دانید که فرضا از کوی دانشگاه تا مسائل مربوط به ۸۸ دخالت داشته‌ام اما اگر در ۸۸ حضور داشتیم، خیابان‌ها را آتش نزدیم… بنده [در جنگ] در یک عملیات شناسایی چهل روز فعالیت کردم که در دنیا سابقه ندارد…»

این «شخصیت»ِ دکتر مهندس هنوز نفهمیده که نباید به خاطر «عملیات» اش در جنگ به جامعه فخر بفروشد. تو رفته اى و جنگیده اى؟! خب خواست خودت بوده! در راه اسلام بوده؟! خب وظیفه ات بوده! مردم که تو را به جنگ نفرستاده اند! «فعالیت» در عملیات شناسایى چهل روزه کرده اى و فکر مى کنى که این کار در دنیا سابقه ندارد؟! خودِ ما در همین جنگ شما، البته به خاطر حفظ کشورمان، عملیات شناسایى در خطرناک ترین مناطق انجام داده ایم آن هم نه چهل روز، بلکه ماه ها! کلامى هم تا کنون در این باره بر زبان نیاورده ایم. کرده ایم براى خودمان کرده ایم. در وهله ى دوم براى خانواده مان کرده ایم. در وهله ى سوم براى کشورمان کرده ایم. اصلا شما این مورد سوم را هم در نظر نگیر و همین را بپذیر که براى شخص خودمان این کار را کرده ایم. منت اش براى چه؟! براى که؟! مراقب باشید آقاى الله کرم که وقتى چنین افتخاراتى را در بوق مى کنید، کسى بِهِتان نگوید، «خیلى غلط کردید که فعالیت کردید! مگر براى من کردید؟! من که مخالف جنگ بودم! شما که براى اسلام این کارها را کردید، چرا پُز ش را به من مى دهید؟! تشریف ببرید در مرقدى، زیارتگاهى، جایى به ضریح بچسبید بفرمایید من این کار را براى شما کردم! به ما چه که شما چکار کردید! بیخود فرمودید که کردید! بروید طلب تان را از بدهکاران تان دریافت کنید… که البته کرده اید! شما، اگر «فعالیت» براى عملیات شناسایى، در کنار جاده اهواز خرمشهر، همان جا که امثال شما چادر مى زدند و والیبال و گل کوچیک بازى مى کردند نکرده بودید، کجا دکتر مهندس مى شدید؟! حداکثر مى شدید چماقدارى مفتخر به داشتن مغازه ى بقالى و خیلى پیشرفت مى کردید، قصابىْ ساطور به دست که مى تواند «شاخ بز» از هم جدا کند، و در مواقع تفریح، با چماق بر سر جوانان معترض بکوبد!…»

و اما، جنابِ «شخصیت»! صادقانه آرزوى ورود شما را به جمع شوراییان داریم! دست به دست هم، بریزید و بپاشید و بچاپید و شاخ بز از هم جدا کنید! براى تان در کنار سایر ورزشکاران و هنرمندان آرزوى موفقیت و کسب رتبه و مقام تا حد شهردارى تهران مى کنم! بالاخره «چوب زدن» و «چماق کشیدن» از یک خانواده هستند و فرقى نمى کند اینْ شهر را بگرداند، یا آن! به امید موفقیت تان!

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.