بابک داد به وزیر اطلاعات: آیا شایعه سرقت اسناد محرمانه توسط احمدی‌نژاد و «امتیازگیری» او از بزرگان نظام صحت دارد؟!

یکشنبه, 6ام فروردین, 1396
اندازه قلم متن

در پی سخنرانی تند و تعجب‌آور محمود احمدی‌نژاد در اهواز که در آن حملات بی‌سابقه‌ای به مقامات عالیرتبه نظام و به تعبیر احمدی‌نژاد «آن کسی که بالا نشسته و سلطنت می‌کند و فکر می‌کند از ۸۰ میلیون نفر بیشتر می‌فهمد» که آدرس روشنی از آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی است، «بابک ‌داد» روزنامه‌نگار و نویسنده ایرانی که بعد از انتخابات سال ۸۸ مقیم کشور فرانسه شده است، در نامه‌ سرگشاده‌ای به وزیر اطلاعات، از او خواسته درباره شایعه‌ای که درباره سرقت اسناد محرمانه وزارت اطلاعات توسط محمود احمدی‌نژاد بر سر زبان هاست و درباره شائبه امتیازگیری او از بزرگان نظام توضیح دهد.

به گزارش «آمدنیوز»، «بابک داد» در این نامه می‌نویسد: «ابهامی قوی در بین مردم مطرح است که آقای احمدی‌نژاد در دوره‌ای به «اسناد و مدارک محرمانه وزارت اطلاعات» دسترسی پیدا کرده و نسخه‌ای از اطلاعات مهم درباره مقامات و بزرگان جمهوری اسلامی را در اختیار دارد. برخی می‌گویند این اتفاق در دوره برکناری حیدر مصلحی رخ داده و احمدی‌نژاد آن اسناد را (در کشوری دیگر مثل ونزوئلا یا…) پنهان کرده و آن اسناد را «وجه‌الضمان» خود قرار داده است. مردم می‌پرسند آیا شایعه سرقت اسناد توسط رئیس دولت نهم و دهم حقیقت دارد؟»

«داد» در پایان اظهار امیدواری کرده وزیر اطلاعات «تدبیر پاسخگویی» را بر انفعال و سکوت مقدم دانسته و یک بار برای همیشه به این «ابهام ملی» پاسخ بدهد.
متن کامل نامه “بابک داد” که در کانال تلگرامی وی منتشر شده، به شرح زیر است:

جناب آقای علوی
وزیر محترم اطلاعات

چند سال است یک «ابهام ملی» بی‌پاسخ مانده و امروزه پس از سخنرانی تند آقای احمدی‌نژاد بر علیه بزرگان نظام، بسیاری از شهروندان مجدداً همان پرسش ساده را می‌پرسند و از شما هم انتظار پاسخی شفاف و روشن دارند.

اگر خاطرتان باشد در مصاحبه اخیرتان با شبکه دو سیما، وقتی مجری برنامه بارها به میان حرفهای شما پرید تا رشته سخن را قطع کند، شما بارها بر «دانستن مردم» تأکید کردید. امیدوارم آن تأکید و اصرار شما بر «دانستن حق مردم است» صرفاً یک ابزار برای گریز از مجری آن برنامه نبوده و جنابعالی واقعاً به شفاف کردن اذهان عمومی «باورمند» باشید.

آقای وزیر!
ابهامی قوی در مردم مطرح است که آقای احمدی‌نژاد در دوره‌ای به «اسناد و مدارک محرمانه وزارت اطلاعات» دسترسی پیدا کرده و نسخه‌ای از اطلاعات مهم درباره مقامات و بزرگان جمهوری اسلامی را در اختیار دارد. برخی می‌گویند این اتفاق در دوره برکناری حیدر مصلحی رخ داده و احمدی‌نژاد آن اسناد را (در کشوری دیگر مثل ونزوئلا یا…) پنهان کرده و آن اسناد را «وجه‌الضمان» خود قرار داده است.

مردم می‌پرسند آیا برداشت اسناد توسط رئیس دولت نهم و دهم حقیقت دارد؟

می‌پرسند آیا احمدی‌نژاد به پشتوانه آن اسناد محرمانه از پیگرد قضایی مصون مانده؟ و چنین بی‌پروا سخن می‌گوید؟

آقای وزیر!
پاسخی شفاف و واضح به این دو پرسش ساده مردم، نشانه باورمندی شما به «حق دانستن ملت» است. و متقابلاً سکوت و انفعال شما به معنای تأیید این شایعه تلقی می‌شود.

امیدوارم «تدبیر پاسخگویی» را بر اشتباه انفعال و سکوت ارجح بدانید و یک بار برای همیشه به این «ابهام ملی» پاسخ دهید.

[بابک‌داد]
روزنامه‌نگار مستقل
پنجم فروردین ۱۳۹۶ – پاریس

از: آمدنیوز


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.