گزارش محرمانه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص آیت‌الله نکونام

سه شنبه, 8ام فروردین, 1396
اندازه قلم متن

نارضایتی طلاب و اساتید حوزه علمیه قم از ادامه بازداشت آیت‌الله محمدرضا نکونام افزایش چشم‌گیری یافته است. 

یک منبع آگاه در سازمان اطلاعات سپاه به «آمدنیوز» گفته است که «نارضایتی حوزه‌های علمیه از حاکمیت، بعد از بازداشت مرجع تقلید محبوس، آیت‌الله‌ محمدرضا نکونام، افزایش چشم‌گیری داشته است.

وی گفته است که سازمان اطلاعات سپاه پاسداران گزارش‌های مربوط به این نارضایتی‌ را از «منابع خبری» خود در حوزه‌های علمیه دریافت کرده است.

بر اساس گزارش محرمانه ارائه شده توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به برخی مراکز خاص از جمله بیت رهبری، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای نگهبان و شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، افزایش میزان نارضایتی مراجع تقلید مستقل، علما و فضلای حوزه‌های علمیه از حاکمیت و علی‌الخصوص اقدامات غیرقانونی دادگاه ویژه روحانیت در خصوص بازداشت آیت‌الله محمدرضا نکونام، موجب نگرانی مراکز تصمیم‌گیر نظام نسبت به ادامه این مرجع تقلید زندانی شده است!

آیت‌الله‌ نکونام، فقیه عارف و نواندیش دینی است که به جرم «اعلام مرجعیت مستقل» و «برتری علمی» بیست و هفت ماه است که با خصومت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی و مافیای حوزه‌های علمیه در زندان‌ به سر می‌برد.

وی سال گذشته در زندان اوین دچار سکته‌ی مغزی شد که پس از درمان پنج‌روزه و نیمه تمام، از تخت بیمارستان به بند ویژه روحانیت منتقل شد.

عوارض این سکته‌ی مغزی موجب شد که این مرجع تقلید محبوس، به بیماری‌های متعدد جسمانی دیگری نیز دچار شود.

از: امدنیوز


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.