بازداشت تعدادی از شهروندان معترض در حاشیه بازی فوتبال در تبریز

جمعه, 18ام فروردین, 1396
اندازه قلم متن

روز جاری تعدادی از تماشاگران در بازی دو تیم فوتبال «گسترش-استقلال» در ورزشگاه تبریز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. دست کم دو تن از بازداشت شدگان از فعالان شناخته شده ترک (آذری) هستند که سوابق بازداشت پیشین دارند. احتمال میرود بازداشت شدگان از محیط ورزشگاه برای طرح مطالبات سیاسی یا مدنی خود استفاده کرده باشند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز هفدهم فروردین ماه ۹۶، در بازی فوتبال تیم گسترش در مقابل تیم استقلال در ورزشگاه تبریز، «بیش از ۱۰ نفر» از تماشاگران از جمله دو فعال ترک (آذری) با نام‌های اکبر مهاجری و سعداله ساسانی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

احتمال می رود دستگیرشدگان با طرح شعار یا برافراشتن پلاکارد از محیط ورزشگاه برای بیان مطالبات مدنی یا سیاسی خود استفاده کرده باشند.

هویت اکثر بازداشت شدگان امروز کماکان مشخص نیست با اینحال سعدالله ساسانی و اکبر مهاجر از افرادی هستند که پیش از این نیز سابقه بازداشت در جریان برنامه های سیاسی یا مدنی را دارند.

سعداله ساسانی پیش تر در جریان تجمع اعتراضی مقابل دادگاه تبریز در مدت زمان اعتصاب عذای مرتضی مرادپور نیز دستگیر شده بود که با تودیع قرار وثیقه، موقتا آزاد شده بود.

اکبر مهاجر نیز از فعالین شهر تبریز بوده و پیش از این نیز سابقه چندین بازداشت و تحمل حبس به دلیل فعالیت‌هایش را دارد.

لازم به ذکر است بازداشت تماشاگران مسابقات فوتبال بخصوص در نواحی شمال غرب کشور مسبوق به سابقه است.

پیش از این تعداد زیادی از تماشاگران مسابقات تیم تراکتور سازی تبریز به دلیل سردادن شعارهای مرتبط به مطالبات قومی در استادیوم دستگیر و به اتهام اخلال در نظم عمومی محاکمه و محکوم شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.