هفت‌ماه معوقات مزدی ۷۰۰ کارگر آزادراه تهران-شمال؛ اعتصاب، تهدید و اخراج

دوشنبه, 21ام فروردین, 1396
اندازه قلم متن


تعداد ۷۰۰ کارگر شرکت خصوصی پورنام شاغل در قطعه یک آزادراه تهران-شمال، از هفت‌ماه پیش پرداخت‌های مزدی خود را دریافت نکرده‌اند. این کارگران که ظرف این مدت دوبار دست به اعتصاب زده‌اند، با تهدید و اخراج تعدادی از آنان توسط کارفرما، مجبور به بازگشت به کار شده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تعداد ۷۰۰ کارگر شرکت خصوصی پورنام، از پیمانکاران در زمینه سد سازی، راه سازی، پل سازی و تونل، که در قطعه یک آزادراه تهران شمال مشغول به کار هستند، از آبان‌ماه سال گذشته معوقات مزدی خود را دریافت نکرده‌اند.

یک منبع نزدیک به این کارگران با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “دو بار این کارگران به نشانه اعتراض دست به اعتصاب زده اند اما هر بار عده ای از آنان را اخراج کرده اند و بقیه نیز بعد از تهدید به اخراج به دلیل نیاز مالی مجبور به بازگشت به کار شده اند.”

این منبع مطلع از وضعیت کارگران شرکت خصوصی پورنام مشغول به کار در قطعه یک آزادراه تهران شمال در مورد تعداد کارگران اخراج شده در ادامه تاکید کرد: “به دلیل این‌که در چند نوبت این کارگران اخراج شده‌اند، تعداد دقیق را نداریم ولی حدودا بیش از ۱۰۰ کارگر اخراج شده اند.”


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.