بیانیه زندانیان سنی مذهب زندان رجایی شهر در اعتراض به دستگیری علمای اهل سنت

سه شنبه, 22ام فروردین, 1396
اندازه قلم متن

زندانیان سنی مذهب در زندان رجایی شهر کرج در بیانیه با اشاره به ممنوعیت سفر مولانا عبدالحمید به استان های دیگر، احضار کاک حسن امینی حاکم شرع کردستان به دادگاه ویژه روحانیت همدان و بازداشت مولوی فضل الرحمن کوهی امام جمعه پشامگ به عنوان برجسته ترین فشارهای تازه حکومت ایران به پیروان اهل سنت، خواستار برداشتن این فشارها و آزادی آقای کوهی شدند.

متن کامل این بیانیه را به نقل از هرانا در ادامه بخوانید؛

فشار، خفقان، ظلم و جور چندین ساله حکومت جمهوری اسلامی ایران بر اهل سنت و سایر اقلیتهای دینی و قومی موضوع تازه ای نیست.

این فشار در حدی است که علاوه بر تبیین قوانین تبعیض آمیز و اعمال سیاست های تفرقه انگیز در طول سالهای بعد از انقلاب، همواره علما، روشنفکران و آزادیخواهان را با ترور، اعدام یا حبس های طولانی از صحنه برداشته و حذف کرده اند.

کسی که واقف به تاریخ معاصر ایران باشد و صفحاتی از این تاریخ تاریک و سیاه حکومت ایران را نگاه کند به راحتی پی به این حقیقت مسلم خواهد برد.

حکومت ایران در اعمال این ظلمهای زنجیره‌ایی به هدف در تنگنا قرار دادن و زندانی کردن علما و رهبران اهل سنت بی اعتنا به عنصر رسانه و عصر ارتباطات از هیچ عمل ناپسندی دریغ نمیکند و ابایی ندارد.

در کنار نمونه های پرشمار از برجسته ترین نمونه های اخیر این مظالم تحمیل شده بر جامعه اهل سنت ایران می توان به ممنوعیت سفر مولانا عبدالحمید به استانهای دیگر کشور، فراخواندن حاکم شرع کردستان کاک حسن امینی به دادگاه ویژه روحانیت در همدان و دستگیری مولوی فضل الرحمن کوهی امام جماعت پشامگ پس از احضارش به دادگاه ویژه روحانیت مشهد اشاره کرد.

ما زندانیان سیاسی عقیدتی اهل سنت زندان رجایی شهر کرج به این وضعیت معترض هستیم و بدین وسیله باردیگر دفاع خود را از علمای اهل سنت اعلام میداریم.

بعنوان امضا کنندگان این نامه خواهان برداشتن فشارهای مورد اشاره و آزادی فوری و بی قید و شرط مولوی عبدالرحمن کوهی و سایر علما و داعیان زندانی اهل سنت هستیم. در پایان بار دیگر بر لزوم احقاق حقوق جامعه اهل سنت و دیگر اقلیتهای دینی و قومی تاکید میکنیم.

۵۰ تن از زندانیان اهل سنت زندان رجایی شهر کرج

توضیح ضروری؛ به دلیل ملاحضات امنیتی، هویت ۵۰ زندانی امضاکننده این نامه نزد هرانا محفوظ است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.