اکبر گنجی: فتوای ارتداد مسلمان‌های سکولار و دفاع از “آیت‌الله قتل عام”

سه شنبه, 22ام فروردین, 1396
اندازه قلم متن

اکبر گنجی ـ ویژه خبرنامه گویا

آیت الله علم الهدی، پدر زن ابراهیم رئیسی و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، یکی از محافظه کاران افراطی و از نیروهای تکفیری است. تهمت زنی، دروغگویی و هتاکی اساس کار اوست. بیش از همه در چهار سال اخیر به حسن روحانی به دلیل نظرات سیاسی و فرهنگی و اجتماعی اش تاخته و می تازد. آیت الله علم الهدی طی سخنانی مسلمان های زاویه دار با آیت الله خامنه ای، و معتقد به تفکیک نهاد دین از نهاد دولت (سکولاریسم)، را مرتد به شمار خوانده است. می گوید:

“مشکل امروز ما نفوذ سکولاریسم در اندیشه مسلمانان متدین است و افراد مسلمانی که امروز با رهبری ولایت زاویه پیدا می‌کنند و عناصری که دم از روشنفکری می ‌زنند اما چشم آنها به دروازه غرب و لیبرال دموکراسی است و افرادی که حزب تشکیل می ‌دهند تا با آن با رهبری زاویه پیدا کنند اینها همان بنی‌امیه زمان هستند و همان افرادی هستند که به گفته امام باقر مرتد هستند”.

راستی این سکولارهای مسلمان متدین چه کسانی هستند که حزب تشکیل داده و با رهبری زاویه دارند؟ در میان مسئولان کنونی جمهوری اسلامی چه کسانی مخاطب این سخنان تکفیری هستند؟

علم الهدی میرزا ملکم خان و آخوندزاده را هم مرتدانی به شمار می آورد که استعمارگران از آنها برای سکولار کردن علوم استفاده کردند. می گوید:

“روزی که جریان استعمار بریتانیا در کشورهای اسلامی ازجمله کشور ما نفوذ کرد، اولین قدمی که برداشتند، سکولار سازی علم و تعلیم بود…بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب ما، تبدیل دانشگاه سکولار به یک محل عبادت است… مدرنیسم بر سه اصل «ناسیونالیسم»، «اومانیسم» و «سکولاریسم» استوار است، اصل ناسیونالیسم می ‌گوید بشر باید در همه امور به فکر خود متکی باشد و سراغ بیرون فکر خود به نام دین و مذهب نرود، سکولاریسم نیز معتقد است مدیریت زندگی بشر در حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست باید جدای از دین و مبتنی بر اندیشه خود باشد؛ سکولاریسم یک آفت و انحراف برای دانشگاه است”.

این سخنان عالمانه نیازمند هیچ گونه نقدی نیست. فقیهانی چون علم الهدی با چنین افکاری جلو افتاده و “آیت الله قتل عام” را نامزد ریاست جمهوری کردند.

ابراهیم رئیسی در مدت ریاست بر آستان قدس رضوی از تمامی امکانات فراوان و بی حساب آن استفاده کرده و با غذای مجانی و خوابگاه مجانی به صدها هزار تن کوشیده تا زمینه را برای رأی آوری خود مهیا سازد.

آیت الله علم الهدی در ۱۷ فروردین ضمن تقدیر و تمجید از فعالیت ها و “ابتکارات بسیار ارزشمند” سال ۱۳۹۵ داماد خود در مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت:

“خوشبختانه خدمات آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا در سال گذشته متناسب با صفت رأفت این امام همام بود، در این سال بسیاری از زائران از غذای متبرک حضرت متنعم شدند و مستضعفان زیادی مورد توجه این بارگاه نورانی قرار گرفتند. افزایش طبخ و توسعه غذای متبرک حضرت رضا اقدامی بسیار مثبت بود،‌ زیرا بهره‌مندی از غذای متبرک مهمانسرای حضرت رضا آرزوی هر زائر و دلداده بارگاه رضوی است و امیدواریم روزی فرا رسد که تمام زائران حضرت بتوانند حداقل یک وعده بر سفره متبرک حضرت رضا بنشینند. دستاوردهای مثبت سال‌ گذشته آستان قدس رضوی در حوزه زائران و مستضعفان ناشی از پیگیری جدی بندهای حکم رهبری معظم انقلاب[توسط داماد من ابراهیم رئیسی بود که] با عزم راسخ و همت مضاعف بود”.

آری “آیت الله قتل عام” با هزینه امام رضا، اسکان مجانی و غذای مجانی را ده ها برابر افزایش داد. همه این اقدامات مجانی و کمک های مالی، فقط و فقط برای این بود که در انتخابات ریاست جمهوری آرای محرومان را پیشاپیش خریداری کرده باشد. این ها تکفیری های واقعی هستند که اگر فردی که کمترین زاویه را با خامنه ای داشته باشد، فتوا صادر می کنند که او مرتد است.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.