قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیما بین ایران ایر و ATR امضا شد

پنجشنبه, 24ام فروردین, 1396
اندازه قلم متن

پرورش گفت: این هواپیماها ۷۰ نفره و ملخی است و در مسافت‌های کوتاه و محلی کاربرد دارد. طول پرواز این هواپیما در حالت حمل مسافر ۱۵۰۰ کیلومتر است و ۶۵۰ کیلوگرم در ساعت مصرف سوخت دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیما بین ایران‌ایر و ATR به امضا رسید.

مدیرعامل ایران‌ایر با تشریح جزئیات این قرارداد گفت: چهار فروند از این هواپیماها تا یک ماه آینده تحویل این شرکت خواهد شد و باقی هواپیماها نیز مطابق زمانبندی ذکر شده در قرارداد به ایران‌ایر تحویل داده خواهد شد.

پرورش ادامه داد: این هواپیماها ۷۰ نفره و ملخی است و در مسافت‌های کوتاه و محلی کاربرد دارد. طول پرواز این هواپیما در حالت حمل مسافر ۱۵۰۰ کیلومتر است و ۶۵۰ کیلوگرم در ساعت مصرف سوخت دارد.

وی ادامه داد: این هواپیماها تا پایان سال ۲۰۱۸ به کشورمان تحویل داده خواهد شد و ۲۰ فروند دیگر نیز در صورت تمایل تحویل خواهد داد.

پرورش ادامه داد: در مجموع ما ۹ فروند هواپیما تا پایان سال میلادی تحویل خواهیم گرفت ضمن آنکه در این قرارداد مانند سایر قراردادهایی که با شرکت‌های هواپیماسازی همچون ایرباس و بوئینگ منعقد کردیم شرکت ATR موظف است کلیه خدمات پشتیبانی از قبیل همکاری در تولید قطعات در مباحث سخت‌افزاری و نرم افزاری را پشتیبانی کنند. ضمن آنکه این شرکت متعهد است در زمینه آموزش خلبان و تکنسین‌های فنی نیز ما را پشتیبانی کنند.

مدیرعامل ATR

در حاشیه امضای این قرارداد کریستین شرر مدیرعامل شرکت ATR با ابراز خشنودی از حضور در ایران و امضای این قرارداد گفت: شما بهترین نوع از هواپیماهای محلی را خریداری کردید و در حال حاضر این هواپیماها در ۲۰ شرکت هوایی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند و بیش از ۷۰ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: مطابق قرارداد ما متعهد شدیم کلیه حمایت‌ها و پشتیبانی‌های فنی را از قبیل تولید قطعات و آموزش‌های فنی به شرکت هما ارائه دهیم. ضمن آنکه در صورت تمایل شرکت ایران ایر آمادگی داریم تا هشت فروند از این هواپیماها را تامین مالی کنیم.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.