کارگران پیمانی شهرداری شوشتر سه ونیم ماه مزد نگرفته‌اند

جمعه, 25ام فروردین, 1396
اندازه قلم متن


حدود ۴۰۰کارگر فضای سبز و خدماتی شهرداری شوشتر که تحت نظارت چند شرکت پیمانکاری فعالیت می‌کنند بابت مطالبات مزدی پرداخت نشده سه ونیم ماه طلبکارند.

منابع کارگری در شهرداری شوشتر با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: این کارگران که تحت مسئولیت چند شرکت پیمانکاری به صورت حجمی، و پیمانی در فضای سبز وخدماتی شهرداری شوشتر مشغول‌اند نیمی ازدستمزد آذر ماه را به همراه دستمزد کامل ماه‌های دی ، بهمن واسفند را دریافت نکرده‌اند. همچنین عیدی کارگران به صورت ناقص پرداخت شده است.

در خصوص پرداخت نشدن معوقات مزدی این کارگران گفته می‌شود که کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی دلیل بروز این اتفاق بوده است.

طبق اظهارات آنان، بی‌توجهی مسئولان شهرداری و شورای شهر شوشتر به پرداخت مطالبات آن‌ها باعث شده سال گذشته چندین مرتبه کارگران دست به تجمع اعتراضی بزنند.

یکی ازکارگران شاغل درفضای سبز شهرداری شوشتر با بیان اینکه کارگران شهرداری از حداقل‌های مزدی برخوردار بوده وامنیت شغلی ندارند در خاتمه افزود: دی ماه سال گذشته با تصویب شورای اسلامی شهر شوشتر،شهرداری وضعیت استخدامی کارگران شاغل در بخش های موتوری ،آتش نشانی،حراست و اداری این مجموعه را از حالت قرارداد مستقیم به پیمانکاری تغییر داد و در نتیجه امنیت شغلی کارگران در معرض تهدید قرار گرفته است.

وی گفت: بی‌ثباتی شغلی که هم اکنون با حضور شرکت های واسطه ای نیروی انسانی با آن مواجهیم قدرت اعتراض را از ما کارگران گرفته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.