دروغ؛ رمزعملیات دلواپسان؟

پنجشنبه, 31ام فروردین, 1396
اندازه قلم متن

شماری ازدلواپسان عملیات روانی خود علیه شخص رییس جمهور روحانی و دولت او را آغاز کرده اند و رمز این عملیات هم یک کلمه چهار حرفی و آشناست: دروغ!

عصر ایران- با این که هنوز تبلیغات رسمی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری شروع نشده اما شماری ازدلواپسان عملیات روانی خود علیه شخص رییس جمهور روحانی و دولت او را آغاز کرده اند و رمز این عملیات هم یک کلمه چهار حرفی و آشناست: دروغ!

مدعیان صداقت و راست گفتاری که دم از خدمت می زنند و خود را تشنه بهبود اوضاع مردم نشان می دهند به جای ارایه واقعیت های حال و گذشته آن قدر برای به دست آوردن این امکان بی تابی می کنند و عطش دارند که به هر وسیله ای چنگ می زنند و در راه نیل به هدف روا می دانند و از بین همه این ابزارها یکی بیشتر به چشم می آید: دروغ!

یک روز تیتر می زنند که هواپیماهای برجامی تنها روی کاغذ است و واقعی نیست و وقتی ایرباس ها به زمین می نشینند و تحویل ایران می شوند و هم اکنون سه فروند از آنها در آسمان این سرزمین در حال استفاده و پروازند وبقیه در راه و می بینند دیگر نمی توانند اصل قضیه را انکار کنند مدعی می شوند اینها مرجوعی است و نو نیست و ۲۰ سال کار کرده اند. چرا که به یک صفت خو کرده اند: دروغ!

هر روز از دولت می پرسیدند چرا یارانه برخوردارها را حذف نمی کند و به نابرخوردارها نمی دهد و وقتی مطابق قانون بودجه یارانه مستمری بگیران کمیته امداد و سازمان بهزیستی سه برابر می شود و این مبلغ از بامداد ۲۷ فروردین واریز شده هو و جنجال راه می اندازند که چرا حالا و لابد انتظار داشتند قانون بودجه سال ۹۶ را در سال ۹۹ اجرا می کردند. چرا؟ چون یک اصل را ترجیح می دهند: دروغ!

از لیست واردات شرکت های خصوصی به کشور، واردات چند میلیون دلاری پوره توسط چند شرکت آبمیوه سازی را در می آوردند و به مردم می گویند: نگاه کنید این دولت چقدر مربا وارد کرده است و بعد تحلیل می کنند که مگر ما خودمان نمی توانیم مربا درست کنیم؟ و حتی راه می افتند در خیابان با مردم مصاحبه می کنند و حال آن که اولا دولت وارد نکرده و چند شرکت خصوصی وارد کرده اندو ثانیاً آنچه می گویند اصلاً مربا نبوده و پوره میوه بوده است که از دهها سال قبل برای تولید آب میوه توسط چند شرکت وارد می شده و کالای واسطه ای است.
البته دلواپسان فرق مربا و پوره را می دانند اما از هر دوی آنها شیرین تر، یک چیز است: دروغ!

از رییس جمهوری می پرسند مگر وعده نداده بودید ۱۰۰ روزه کل مشکلات اقتصاد ایران را حل می کنید و او پاسخ می دهد کدام عقل سلیم می تواند چنین داعیه ای را مطرح کند؟ گفتیم ۱۰۰ روزه گزارش می دهیم و دادیم و مسیر را تغییر می دهیم و دادیم و کلیات را شروع می کنیم و کردیم (حتی تلویزیون بعد از ۱۰۰ روزبا روحانی گفت و گوکرد و گفت حالا زمان گزارش ۱۰۰ روزه رسیده است) . اما نمی خواستند خودشان به دروغ گویی متهم شوند و دوست داشتند رییس جمهوری را متهم به همان صفتی کنند که دیگران به آنان نسبت می دهند: دروغ!

برای این که بیکار نمانند و پول هایی که می گیرند،حرام نباشد، درباره کارخانه هایی که سال هاپیش و حتی در دولت محبوب شان تعطیل شده و حتی کارخانه هایی که هم اکنون دارند کار می کنند خبر می سازند تیتر می زنند فلان کارخانه معروف تعطیل شد، چرا که آنها در خبر نویسی به یک اصل وفادارند: دروغ!

برخش از دلواپسان ابتکار به خرج داده و نوشته هایی را به تاکسی ها و ون ها داده اند که بر روی آنها ادعا شده « تمدید دولت روحانی به نفع مدیرانی است که حقوق نجومی می گیرند» و انگار نه انگار با دریافت کنندگان برخورد شد و به گواه رییس مجلس بخش قابل توجهی بازپس گرفته شده و حد اقل رییس جمهوری عذرخواهی کرده و گفته اطلاع نداشته و قانون تجارت دست برخی از مدیران بانک ها و بیمه ها را باز گذاشته بود و اگر واقعا دغدغه بیت المال وجود دارد چرا وقتی بابک زنجانی دو میلیارد یورو پول نفت را پس نداد این اعتراض ها برنخاست؟
گویی باید مردم به این نتیجه برسند که ۲۰ میلیارد تومان حقوق و مزایای چند ده نفر بزرگ تر است از ۹ هزار میلیارد تومان بدهی بابک زنجانی و برای اثبات این گزاره ها یک ابزار بیشتر به کار می رود: دروغ!

جان کلام این است: رمز عملیات شماری از دلواپسان که برای بازپس گیری قدرت اجرایی سر از پا نمی شناسند “دروغ” است.

اگر نمی خواهیم فضای سیاسی و اجتماعی مان بیش از این به دروغ آلوده شود نباید به دروغ عادت کنیم. زشتی دروغ را باید شناساند. چون دروغ موریانه ای است که تمام ساختارهای اخلاقی و فرهنگی جامعه را می جود. قدرتی که با دروغ به دست آید نیز پایدار نخواهد بود.

گوبلز وزیر تبلیغات هیتلر می گفت اگر بگویی یک فیل در حال پرواز است شنوندگان می خندند و می گویند مگر فیل هم پرواز می کند؟ اما اگر بگویی هفت، هشت، نه ، دقیقا ۹ فیل دارند پرواز می کنند عده ای باور می کنند. گاه اگر عددی ارایه می شود برای قبولاندن دروغ است.

دماغ همه دروغ گویان مثل پینوکیو دراز نمی شود اما تشخیص راست از دروغ هنوز امکان پذیر است. هیچ امری برای دلواپسان نکوهیده تر از آن نیست که با دروغ شناخته شوند…


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.