ونزوئلا: تورم ما ۲۷۴ درصد است / نهادهای اقتصادی: بیشتر است

شنبه, 2ام اردیبهشت, 1396
اندازه قلم متن


تصویری از تظاهرات علیه بحران اقتصادی در کاراکاس

مؤسسه اقتصادی “اکو آنالیتیکا” در ونزوئلا آمار متفاوتی با آمار بانک مرکزی این کشور ارائه داد و اعلام کرد که تورم در ونزوئلا ۵۲۵ درصد بوده است.

بانک مرکزی ونزوئلا اعلام کرد که میزان تورم سال گذشته این کشور ۲۷۴ درصد بوده است.

به گزارش عصرایران به نقل از وب سایت شبکه “المنار”، بانک مرکزی ونزوئلا در گزارشی به صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که تورم این کشور در سال گذشته میلادی ۲۷۴ درصد بوده است.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند آمار بانک مرکزی ونزوئلا نادرست است و سطح تورم بسیار بیش آن چیزی است که از سوی بانک مرکزی گزارش شده است.
دولت طی یک سال گذشته هیچ آماری درباره تورم در این کشور ارائه نداده است.

مؤسسه اقتصادی “اکو آنالیتیکا” در ونزوئلا آمار متفاوتی با آمار بانک مرکزی این کشور ارائه داد و اعلام کرد که تورم در ونزوئلا ۵۲۵ درصد بوده است.
خبرگزاری رویترز نیز به نقل از بانک سرمایه‌گذاری “تورینو کاپیتال” در نیویورک میزان تورم در ونزوئلا را ۴۵۳ درصد عنوان کرد.

کارشناسان یکی از عوامل افزایش تورم در ونزوئلا را افزایش میزان نقدینگی دانسته اند و گفته‌اند که این تورم در پی افزایش ۲۰۰ درصدی نقدینگی در ونزوئلا حاصل شده است.

این بیشترین میزان افزایش نقدینگی در ونزوئلا از سال ۱۹۴۰ (زمان آغاز ثبت آمار نقدینگی) تا کنون بوده است.

پیش از این بارها مردم ونزوئلا در اعتراض به بحران اقتصادی تظاهرات کرده‌اند و خواستار کناره‌گیری “نیکلاس مادورو” رئیس جمهور ونزوئلا شده بودند.

تظاهرکنندگان سیاست‌های نادرست مادورو و فساد در درون دولت این کشور را دلیل اصلی تورم می‌دانند. نیکلاس مادورو رئیس جمهور چپ‌گرای ونزوئلا در پی درگذشت “هوگو چاوز” رئیس جمهور سابق به سمت ریاست جمهوری انتخاب شد. وی تا سال ۲۰۱۹ در این سمت خواهد بود.

در یکی از تظاهرات که در کاراکاس برگزار شد تعداد تظاهرکنندگان به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسید.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.