خشم نتانیاهو از دیدار وزیر خارجه آلمان با فعالان مدنی اسرائیل

سه شنبه, 5ام اردیبهشت, 1396
اندازه قلم متن

دیدار برنامه‌ریزی‌شده وزیر خارجه آلمان با فعالان حقوق بشری اسرائیل خشم بنیامین نتانیاهو را برانگیخته است. نخست‌وزیر اسرائیل در واکنشی اعتراضی از لغو احتمالی دیدار با زیگمار گابریل سخن گفته است.

زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان قرار است امروز سه‌شنبه ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت) در بیت‌المقدس و رام‌الله برای تسریع روند مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطینیان تلاش کند. به علاوه، گابریل ملاقاتی را با “نمایندگان جامعه مدنی” اسرائیل در برنامه خود دارد.

قرار است او با نمایندگان سازمان “سکوت را بشکنید” که منتقد شهرک‌سازی اسرائیل است دیدار و تبادل نظر کند. این سازمان راوی نظرات نظامیان و سربازان ذخیره اسرائیل در مورد خدمتشان در مناطق فلسطینی‌نشین است. گزارش‌های این سازمان در این مورد بدون ذکر نام این نظامیان منتشر می‌شود.

همچنین دیدار و گفت‌وگو با نمایندگان سازمان بتسلم که منتقد وضعیت نابسامان مناطق فلسطینی‌نشین است نیز در برنامه کاری گابریل قرار دارد.

واکنش نتانیاهو

دیدار برنامه‌ریزی شده وزیر خارجه آلمان با فعالان حقوق بشری اسرائیل ظاهرا خشم نخست‌وزیر اسرائیل را برانگیخته است. تلویزیون اسرائیل گزارش داد که بنیامین نتانیاهو ممکن است ملاقات خود با زیگمار گابریل را لغو کند.

نتانیاهو مهمان خود را در برابر این انتخاب قرار داده است: یا دیدار با مدافعان حقوق بشر یا با او.

گابریل تا کنون به درخواست رسانه‌ها برای گفت‌وگو پاسخ نداده است. دفتر نتانیاهو نیز موضع خود را اعلام نکرده است. با این همه این دفتر برنامه قرارهای نخست‌وزیری برای روز سه‌شنبه ۲۵ آوریل را ارسال کرده است؛ برنامه‌ای که در آن اثری از قرار دیدار با وزیر خارجه آلمان دیده نمی‌شود.

در ماه فوریه ملاقات چارلز میشل، نخست‌وزیر بلژیک با هر دو سازمان یادشده نیز واکنش شدید دولت اسرائیل را در بر داشت. اسرائیل در پی این ملاقات سفیر بلژیک را احضار و این اقدام را نکوهش کرد. نتانیاهو این اقدام را “بی‌حرمتی شدید” خواند.
از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.