احمدی‌نژاد: هیچ مرجعی برای رسیدگی به شکایت از صداوسیما و قوه قضائیه وجود ندارد

چهارشنبه, 6ام اردیبهشت, 1396
اندازه قلم متن

محمود احمدی نژاد روز سه‌شنبه به مشهد سفر کرد و در حرم امام هشتم شیعیان حضور یافت.

دفتر محمود احمدی‌نژاد، نامزد رد صلاحیت شده انتخابات، روز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت در اطلاعیه‌ای ضمن انتقاد از عملکرد صداوسیما اعلام کرد که هیچ مرجعی برای رسیدگی به شکایت از این نهاد و همچنین قوه قضائیه وجود ندارد.

دفتر رییس‌جمهوری سابق ایران از صداوسیما خواسته است که در صورت «ایراد تهمت و افترا و دروغ‌پراکنی» نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری علیه دولت آقای احمدی‌نژاد، معادل همان زمان را برای پاسخگویی در اختیار دولت سابق قرار دهد.

در این اطلاعیه تاکید شده است که این خواسته نه «یک خواهش یا استدعا» بلکه «یادآوری یک حق و از حقوق اساسی ملت است که حاکمان موظف و متعهد به صیانت از آن هستند».

دفتر احمدی‌نژاد همچنین صداوسیما را متهم کرده که از سال ۹۰ «هزاران ساعت تریبون آزاد در اختیار مخالفان قسم‌خورده» رییس دولت قبل قرار داده و آنان «با انتشار آمار و ارقام و اخبار دروغ، صدها تهمت و افترا و نسبت‌های ناحق» را درباره آقای احمدی‌نژاد و نزدیکان او مطرح کرده‌اند.

در این اطلاعیه، سخنان رهبر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه او تنها رییس سازمان صداوسیما را منصوب میکند و «دخالتی در امور» این سازمان ندارد، یادآوری شده است.

دفتر احمدی‌نژاد با اشاره به این سخنان آیت‌الله علی خامنه‌ای، تاکید کرده که مشخص نیست، کسانی که در برنامه‌های صداوسیما «مورد هجوم» قرار می‌گیرند، باید به کجا شکایت کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده که قوه قضاییه نیز «مرجع امینی برای رسیدگی به امور نیست» و از سوی دیگر «هیچ مرجعی برای رسیدگی به تخلفات آن قوه نیز وجود ندارد».

وی در پایان این اطلاعیه خواستار «رفتار صحیح و عادلانه» صداوسیما شده تا اعتبار این رسانه «بیش از این مخدوش نشود و به سطح یک سایت خبری وابسته به یک حزب دسته چندم تنزل نیابد».

انتقادات آقای احمدی‌نژاد از قوه قضائیه ایران در حالی مطرح شده است که پیش از این منتقدان دولت سابق، از رسیدگی نکردن به «تخلفات» رییس‌جمهوری سابق توسط قوه قضاییه و شکایت نهادهایی مانند مجلس از او انتقاد کرده‌اند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، اخیرا اعلام کرد که پرونده محمود احمدی‌نژاد هنوز منجر به صدور حکم نشده و تا زمانی که برای آن «تعیین وقت نشود»، نمی‌توان گفت که چه زمانی دادگاه تشکیل خواهد شد.

پرونده محمود احمدی‌نژاد در دادگاه کیفری استان تهران از چند سال گذشته همچنان مفتوح است و روزنامه «شرق» پیش از این از وجود «۲۳ شکایت» از او، از جمله شکایت‌های مجلس، خبر داده بود.

نخستین جلسه دادگاه رییس‌جمهوری سابق ایران پنجم آذر ۹۲ در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران، بدون حضور او یا وکیلش برگزار شد که در ‌‌‌‌نهایت قاضی دستور به تجدید جلسه داد.

به فاصله کوتاهی پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲، محمود احمدی‌نژاد به دادگاه احضار شده بود اما سخنگوی قوه قضائیه احضار او را «کج‌سلیقگی» خوانده و گفته بود که مقامات قوه قضاییه از این موضوع اطلاع نداشتند.

پیش از این علی لاریجانی، رییس مجلس، نیز آقای احمدی‌نژاد را متهم کرده بود که با فشار به قوه قضائیه مانع رسیدگی به پرونده‌های فساد مالی نزدیکان خود شده است.

با روی کار آمدن دولت حسن روحانی تعدادی از مدیران دولت نهم و دهم از جمله محمدرضا رحیمی، معاون اول آقای احمدی‌نژاد، به اتهام فساد اقتصادی به زندان محکوم‌ شدند.

حمید بقایی معاون اجرایی آقای احمدی‌نژاد در دوره ریاست‌جمهوری او نیز خرداد ۹۴ به اتهام «اختلاس» بازداشت و دی‌ماه همان سال آزاد شد.

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، روز ۲۳ فروردین در واکنشی تلویحی به اعتراض‌ها به سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در اهواز وعده داده بود که «نوبت» رسیدگی به این سخنان هم خواهد رسید و «باید این دُمل (نقطه چرکین) برسد، تا به آنها هم رسیدگی کنیم».

صداوسیما و انتقادهای موافقان و مخالفان احمدی‌نژاد

انتقاد دفتر آقای احمدی‌نژاد از صداوسیمای ایران نیز در حالی است که افراد نزدیک به دولت حسن روحانی بارها اعلام کرده‌اند که این ارگان، دولت یازدهم را «تخریب» می‌کند، اما از اقدامات دولت سابق حمایت کرده و برنامه‌های زیادی را برای تبلیغ این دولت تولید کرده است.

در سال ۸۸ و پس از ایراد اتهام آقای احمدی‌نژاد به فرزندان اکبر هاشمی رفسنجانی و علی اکبر ناطق نوری، صداوسیما فرصتی را در اختیار این افراد قرار نداد تا از خود دفاع کنند.

با این حال آقای احمدی نژاد علاوه بر وقت تعیین شده برای نامزدها، در یک برنامه فوق‌العاده تلویزیونی حاضر شد تا به اتهامات میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد انتخابات علیه خود پاسخ دهد.

دفتر آقای احمدی‌نژاد اما در اطلاعیه روز سه‌شنبه خود مدعی شد که صداوسیما در انتخابات سال ۸۸، «تمام ادعاها و اقدامات و افترائات رقبا و مخالفان را کاملا پوشش داد و با صدای خودشان منتشر می‌کرد».

شورای نگهبان صلاحیت محمود احمدی‌نژاد و حمید بقایی، معاون وی در دولت دهم، را رد کرد.

آقای احمدی نژاد روز سه‌شنبه به مشهد سفر کرد و در حرم امام هشتم شیعیان حضور یافت.

سایت‌های نزدیک به رییس‌جمهوری سابق ایران از جمله «دولت بهار»، با انتشار فیلم‌هایی اعلام کردند که ماموران آستان قدس رضوی از دست دادن و سخن گفتن افراد با آقای احمدی‌نژاد و همچنین تهیه فیلم و عکس از حضور او ممانعت کرده‌اند.

در یکی از این فیلم‌ها، آقای احمدی‌نژاد با ماموران آستان قدس درگیری لفظی پیدا می‌کند.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.