“نزدیک شدن کشتی سپاه به هزارمتری ناوشکن آمریکایی”

چهارشنبه, 6ام اردیبهشت, 1396
اندازه قلم متن

نیروی دریایی آمریکا از نزدیک شدن “تنش‌آمیز” یک شناور تندروی سپاه پاسداران به ناوشکن آمریکایی در آب‌های خلیج فارس خبر داد. نیروی دریایی آمریکا می‌گوید، ناوشکن آمریکایی برای هشدار به سوی این شناور گلوله منور شلیک کرده است.

نیروی دریایی آمریکا می‌گوید، یک شناور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) به ناوشکن “یو‌اس‌اس ماهان” آمریکا در آب‌های خلیج فارس نزدیک شده و تا هزار متری این ناوشکن رسیده است.

ایان مک‌کاناهی، سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا در بحرین می‌گوید، ناوشکن آمریکایی برای پرهیز از رویارویی به سوی شناور سپاه منور شلیک کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌نویسد، مقام‌های ایرانی تا کنون به این گزارش واکنش نشان نداده‌اند.

پیش‌تر گزارشی از فاکس‌نیوز با استناد به اظهارات مقام‌های دولت ‌آمریکا به این مسئله اشاره کرده بود. در آن گزارش قید شده بود که ناوشکن آمریکایی برای جلوگیری از برخورد مسیر خود را تغییر داد، آژیرهای خطر خود را به صدا در آورد و سلاح‌های خود را در حالت شلیک قرار داد.

فاکس ‌نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی نزدیک شدن پرسرعت کشتی ‌سپاه به رغم هشدارهای واضح را “رفتاری تحریک‌آمیز” خوانده بود.

در ماه ژانویه ناوشکن “یو‌اس‌اس ماهان” به هنگام نزدیک شدن چند کشتی سپاه پاسداران در خلیج فارس با شلیک اخطار واکنش نشان داده بود. سخنگوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در واشنگتن گفته بود که این چهار کشتی با سرعت بالا به ناوشکن نزدیک شده بودند.

در خلیج فارس بارها بین کشتی‌های ایران و نیروی دریایی آمریکا برخورد پیش ‌آمده است.
از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.