دست‌کم ۸ مرزبان ایرانی در سیستان و بلوچستان کشته شدند

چهارشنبه, 6ام اردیبهشت, 1396
اندازه قلم متن

خبرگزاری صدا وسیمای ایران گزارش داده است که در درگیری مرزبانان سیستان و بلوچستان با افراد مسلح، هشت نفر از مأموران نیروی انتظامی ایران کشته شده‌اند.

بنا بر این گزارش در درگیری مرزبانان با “اشرار” که در مرز میرجاوه رخ داده چهار مرزبان دیگر هم زخمی شده‌اند.

میرجاوه یکی از شهرهای کوچک استان سیستان و بلوجستان در جنوب شرقی ایران است.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه ایران تعداد مرزبانان کشته‌شده در این درگیری را ۹ نفر اعلام کرده است.

بر این اساس از این تعداد ۳ نفر پرسنل کادر و ۶ نفر دیگر سرباز بوده‌اند.

این خبرگزاری به نقل از مرکزاطلاع رسانی پلیس گفته: “درحین گشت زنی مرزبانان منطقه میرجاوه، تعدادی از تروریست‌ها از داخل خاک پاکستان مرزبانان را با استفاده از سلاح های دوربرد به شهادت رساندند. مسئولیت این اقدامات به عهده دولت پاکستان است؛ فرماندهی مرزبانی ناجا هم اکنون درمنطقه حاضر و درحال بررسی موضوع است.”

استان سیستان و بلوچستان یکی از مناطق کمتر توسعه‌ یافته ایران است و شاخص‌هایی نظیر درآمد و سطح سواد در مقایسه با بسیاری از مناطق این کشور پائین‌تر است.

این استان همچنین به دلیل هم مرزی با دو کشور افغانستان و پاکستان سال‌هاست که صحنه درگیری مسلحانه قاچاقچیان مواد مخدر با نیروهای انتظامی ایران است.

گروه جیش‌العدل در سال‌های گذشته و در موارد متعدد، درگیری‌هایی مسلحانه با نیروهای نظامی و امنیتی ایران در این منطقه داشته و مسئولیت چند حمله مسلحانه در مناطق مرزی جنوب شرق ایران را هم بر عهده گرفته است.

در استان سیستان و بلوچستان ایران، که اهل سنت در اکثریت قرار دارند، برخی گروه های مسلح سنی علیه حکومت ایران فعال هستند، اما گزارش های تایید شده‌ای از فعالیت تشکیلاتی داعش در این استان وجود نداشته است.

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، سال پیش در سخنانی در مجلس خبرگان ایران گفت: “با تعامل خوبی که با علمای اهل سنت داشته‌ایم از جذب افرادی از اهل سنت به داعش و گروه‌های تکفیری جلوگیری شده است.”
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.