آمریکا: اولین مذاکره مستقیم با ایران در دولت ترامپ

جمعه, 8ام اردیبهشت, 1396
اندازه قلم متن

نا به ادعای طرف آمریکایی این مذاکره نخستین مذاکره مستقیم بین دیپلمات های آمریکایی و ایرانی از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ بوده است.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد برای نخستین بار در دولت دونالد ترامپ دیپلمات هایی از ایران و آمریکا به طور مستقیم مذاکره کرده اند.آمریکا: اولین مذاکره مستقیم با ایران در دولت ترامپ

به گزارش عصر ایران به نقل از شبکه خبری “ان بی سی” آمریکا “مارک تونر” سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج شنبه تایید کرد دیپلمات های ایرانی و آمریکایی به طور مستقیم درباره آزادی زندانیان آمریکایی از ایران مذاکره کرده اند.

بنا به ادعای طرف آمریکایی این نخستین مذاکره مستقیم بین دیپلمات های دو کشور از زمان به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در آمریکاست.

به گفته تونر این مذاکرات سه شنبه گذشته و در حاشیه نشست ارزیابی برجام در وین انجام شده است.

به گفته تونر: هیات آمریکایی در این مذاکرات نگرانی عمیق خود را از وضعیت آمریکایی های بازداشتی یا مفقود شده در ایران اعلام کرده و بر ضرورت آزادی آنها از زندان و بازگشت شان نزد خانواده شان تاکید کرده است.

گفتنی است دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود از آزادی ۵ زندانی آمریکایی از زندان های ایران همزمان با روز اجرایی شدن برجام انتقاد کرده و دولت باراک اوباما را به دادن باج برای آزادی این شهروندان آمریکایی متهم کرده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.