محسن عمرانی معلم بوشهری؛ اجرای حکم حبس و اعتصاب غذای اعتراضی / اسناد

دوشنبه, 18ام اردیبهشت, 1396
اندازه قلم متن

محسن عمرانی، معلم بوشهری از چهار روز پیش و با اجرای حکم حبس در زندان این شهر به سر می برد. وی که در زمینه حقوق صنفی فعال است در اعتراض به محکومیت یک سال حبس تعزیری و دو سال انفصال از خدمت دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محسن عمرانی، معلم بوشهری از تاریخ سیزدهم اردی‌بهشت ۹۶ در زندان این شهر در اعتراض به صدور و اجرای حکم حبس خود در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

یکی از اعضای تیم حقوقی مدافع آقای عمرانی با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “کمتر از یک هفته قبل آقای عمرانی با بدرقه ی دانش آموزان گریانش راهی زندان شد.”

به گفته این منبع آگاه، آقای عمرانی از فعالین صنفی است که در دادگاه بدوی با اتهامات «اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام» به ۶ سال حبس محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر با حضور امیر رئیسیان، حسین تاج و عادل مقدسی بعنوان وکلای آقای عمرانی با تبرئه از اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری و دو سال انفصال از خدمت (شغل معلمی) تقلیل یافت.

این وکیل مدافع دراین‌باره تاکید کرد: “ایشان یکی از معلمان شریف استان بوشهر است که شخصیت با ارزشی داشته و تعهد کاری دارد. سوء تفاهمی برای ارگان‌های امنیتی پیش آمده و برای وی پرونده گشوده شد. ایشان به عنوان یک معلم، پیگیر وضعیت معلمان و کارگران و قشر ضعیف بوده. آقای عمرانی خواستار حقوق صنفی خود بوده و قصد ارتکاب جرمی را نداشته، اصلا چنین روحیه‌ای ندارد.”

شایان ذکر است، اسماعیل عبدی معلم و فعال صنفی دیگر است که از روز دهم ماه جاری در بند ۳۵۰ زندان اوین در اعتصاب غذا به سر می برد.

این عضو ارشد کانون صنفی معلمان در اعتراض به عدم استقلال قوه قضاییه در «صدور احکام امنیتی» برای فعالان تشکل‌های صنفی معلمان و کارگران و با درخواست صریح «خروج روند پیگیری پرونده‌ خود از حالت امنیتی به عادی»، دست به اعتصاب غذا زده است.

احکام صادر شده در دادگاه بدوی و دادگاه تجدیدنظر در پرونده محسن عمرانی معلم و فعال حقوق صنفی را در ادامه مشاهده نمایید؛


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.