شمار رسمی قربانیان انفجار معدن آزادشهر به ۳۵ تن رسید

دوشنبه, 18ام اردیبهشت, 1396
اندازه قلم متن

با کشف پیکر ۱۳ معدن‌کار دیگر، شمار رسمی قربانیان انفجار مرگبار معدن “زمستان یورت” به ۳۵ تن رسید. پیش‌تر جسد ۲۲ معدن‌کار دیگر از زیر آوار بیرون کشیده شده بود. روحانی خواستار “اشد مجازات” برای مقصران این حادثه شده است.

صادقعلی مقدم، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان از دستیابی به پیکر ۱۳ معدنچی دیگر خبر داده و گفته است: «اجساد در حال آماده‌سازی برای انتقال به بیرون تونل هستند».

مقدم گفته است که نیروهای تجسس ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد دوشنبه به وقت محلی (۱۸ اردیبهشت/ ۸ مه) به پیکر ۱۳ قربانی دیگر حادثه انفجار معدن آزادشهر دست یافته‌اند.

ادامه تجسس برای یافتن جسدهای احتمالی دیگر

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان، عملیات آواربرداری کماکان ادامه دارد و “امداد و نجات به پایان نرسیده است”.

پیش‌تر اجساد ۲۲ معدن‌کار دیگر به بیرون از تونل منتقل شده و به خانواده‌های آنها تحویل داده شده بود.

مقدم تصریح کرده است: «عملیات تا رسیدن به انتهای تونل ادامه دارد و متوقف نمی‌شود چرا که آمار دقیقی از تعداد کارگران محبوس در تونل نداریم».

حمیدرضا منتظری، معاون مدیریت بحران استانداری گلستان نیز در رابطه با شناسایی هویت اجساد گفته است: «بایستی اجساد به خارج تونل منتقل شوند و فعلا نمی‌توان در این مورد نظر قطعی داد».

برخی خبرگزاری‌های داخلی نیز با انتشار تصاویر و فیلم‌هایی، از “تجمع” کارگران معترض در برابر خودروی رئیس جمهور و “شعارهای اعتراضی” آنان خبر داده بودند.

خبرگزاری ایسنا اما با انتشار مطلبی زیر عنوان “دغدغه‌های انتخاباتی رقبا این بار معدنچیان داغدار را نشانه گرفت”، از ازدحام کارگران “به صورت طبیعی” سخن گفته و نوشته بود که “مخالفان دولت در رسانه‌های خود از آن تعبیر به اعتراض مردم گلستان به رئیس جمهور” کرده‌اند.

معدن زغال‌سنگ “زمستان یورت” در شهرستان آزادشهر استان گلستان بامداد چهارشنبه (۱۳ اردیبهشت/ ۳ مه) شاهد انفجاری مرگبار بود. در روزهای گذشته جسد ۲۲ معدن‌کار از زیر آوارها بیرون کشیده شده بود. آمارهای رسمی از محبوس ماندن ۱۳ معدن‌کار دیگر خبر می‌دادند. این حادثه ۷۵ مصدوم هم داشته که همه آنها از بیمارستان مرخص شده‌اند.

به گزارش رسانه‌های ایران، تونل این معدن تاکنون دو بار ریزش داشته و از جمله معدن‌کاران کرمان، طبس، مازندران در کنار نیروهای امدادی استان گلستان همچنان مشغول عملیات آواربرداری و امداد هستند.
از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.