یکسال بلاتکلیفی احمدرضا جلیلی به دلیل پافشاری بر داشتن وکیل مدافع

شنبه, 23ام اردیبهشت, 1396
اندازه قلم متن

احمدرضا جلالی، پژوهشگری ایرانی مقیم سوئد که پس از سفر به ایران در اردیبهشت ماه سال گذشته بازداشت شده بود. علیرغم گذشت یکسال از تاریخ بازداشت کماکان در انتظار برگزاری دادگاه و در حالت بلاتکلیفی تحمل حبس می نماید. آقای جلالی در چند نوبت برای داشتن وکیل مدافع منتخب خود دست به اعتصاب غذا زده است با اینحال به دلیل مقاومت در مقابل درخواست قاضی مبنی بر عزل وکیل کماکان دادگاهی برای او برگزار نشده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آقای جلالی شهروند ایرانی مقیم سوئد، بنا به دعوت سالانه مراکز علمی و دانشگاهی کشور، هر سال دو تا سه بار به ایران مسافرت می‌کرد که در آخرین مسافرتش در تاریخ ۶ اردی‌بهشت سال ۹۵ در خیابان بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شد.

وی بعد از سه ماه تحمل سلول انفرادی و ۴ ماه سلول چندنفره در بند ۲۰۹، در اعتراض به عدم اجازه انتخاب وکیل مدافع دست به اعتصاب غذا زد.

از اوایل آذرماه تا اواسط بهمن ماه در اندرزگاه ۷ اوین نگهداری شد که از تاریخ ۶ بهمن ماه ۹۵ مجددا دست به اعتصاب غذا زد که با دستور قاضی پرونده به بند ۲۴۰ منتقل شد. وی تا تاریخ ۱۵ فروردین ماه ۹۶ در این بند به سر برد.

علی‌رغم بیش از یک سال بلاتکلیفی، به دلیل عدم انجام درخواست قاضی صلواتی مبنی بر عزل وکیل، هنوز اقدامی در پرونده‌اش صورت نگرفته و دادگاه بدوی وی برگزار نشده است.

پیش از این، مادر احمدرضا جلالی در گفتگویی با هرانا ضمن بیان شرحی از وضعیت جسمی و تضییع حقوق این زندانی آخرین وضعیت حقوقی پرونده آقای جلالی و مشکلات خودش از قبیل طی مسافت طولانی برای پیگیری اداری پرونده را تشریح کرده بود.

احمدرضا جلالی دارای پی‌اچ‌دی مدیریت بحران و فوق دکترای آموزشی مدیریت بحران، پژوهشگر دانشگاه کارولینسکا سوئد، پژوشگر دانشگاه ال‌پیومنته ایتالیا، پژوهشگر مرکز اروپایی آموزش تحقیقات در مدیریت بحران، همکار مرکز حمایت‌های بشردوستانه دانشگاه هاروارد امریکا، عضو هیئت علمی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز و تبریز و همکار علمی دانشکده علوم پزشکی تهران است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.