جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات یاشار رضوانی، شهروند بهایی برگزار می‌شود

سه شنبه, 26ام اردیبهشت, 1396
اندازه قلم متن

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات یاشار رضوانی، شهروند بهایی ساکن تهران برگزار خواهد شد. وی مردادماه سال گذشته بازداشت و با تودیع وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بیست و ششم اردی‌بهشت ۹۶، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات یاشار رضوانی، شهروند بهایی ساکن تهران در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه، برگزار خواهد شد.

جلسه دادگاه آقای رضوانی پیش‌تر قرار بود مورخ ۲۸ دی‌ماه سال ۹۵ برگزار شود، اما به دلایل نامعلومی به تعویق افتاد.

لازم به یادآوری است، یاشار رضوانی ساکن آریاشهر تهران روز چهارشنبه ۱۳ مردادماه ۹۵ ساعت ۱۰:۴۵ صبح در منزلش توسط ماموران وزارت اطلاعات و با «شکستن در با دیلم» بازداشت و پس از ضبط وسایل شخصی اش ازجمله لپتاپ، ۲ گوشی موبایل و یک فلش‌مموری به زندان اوین منتقل شد.

آقای رضوانی پس از تحمل ۳۳ روز سلول انفرادی دربند ۲۰۹ زندان اوین، به بند ۴ عمومی این زندان منتقل شد.

یک منبع نزدیک به خانواده رضوانی در مورد اتهامات مطرح شده در پرونده وی به گزارشگر هرانا گفته بود: “اتهام اولیه عضویت در تشکیلات بهایی عنوان شده است که آقای رضوانی این اتهام را رد کرده، درواقع تشکیلاتی وجود ندارد که ایشان عضوش باشد.”

این شهروند بهایی نهایتا مورخ هفتم مهرماه ۹۵ با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از بند ۴ زندان اوین تا زمان برگزاری دادگاه موقتا آزاد شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.