تعویق مجدد جلسه دادرسی سیامک میرزایی در دادگاه تجدید نظر

جمعه, 29ام اردیبهشت, 1396
اندازه قلم متن

برای دومین بار، دادگاه تجدید نظر سیامک میرزایی فعال ترک (آذری) که قرار بود صبح روز چهارشنبه بیست و هفت اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران برگزار شود به علت عدم ارسال پرونده و مستندات موجود از طرف دادگاه انقلاب بهارستان (دادگاه بدوی) کنسل و به وقت دیگری موکول شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، قرار بود صبح روز چهارشنبه بیست و هفت اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، دادگاه تجدید نظر به حکم بدوی سیامک میرزایی فعال ترک (آذری) به ریاست قاضی زرگر در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران برگزار شود که به علت عدم ارسال پرونده و مستندات موجود از طرف دادگاه انقلاب بهارستان (دادگاه بدوی) کنسل و به وقت دیگری موکول شد.

گفتنی است که این دومین باری است که پس از تعیین شعبه رسیدگی و تعیین وقت قبلی جهت دادرسی به اعتراض صورت گرفته از طرف آقای میرزایی، دادگاه به بهانه‌های مختلف به تعویق افتاده است.

لازم به یاد آروری است، روز سه‌شنبه نوزدهم بهمن ماه ۱۳۹۵ وکیل آقای میرزائی، با حضور در دادگاه انقلاب بهارستان، لایحه اعتراضی به حکم بدوی ده‌سال حبس تعزیری و دو سال تبعید در طبس را تحویل دادگاه مذکور داده بود.

حکم سنگین سیامک میرزایی فعال ترک (آذری) طی دادنامه‌ای شش‌صفحه‌ای توسط قاضی حسنی که ریاست دادگستری بهارستان را نیز عهده‌دار است، روز ششم بهمن ماه جاری صادر و به وکلای وی ابلاغ شد.

پیش از آن نیز مسئولین دادگاه مذکور با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی جهت آزادی موقت آقای میرزایی برای چندمین بار متوالی مخالفت و جهت تصمیم نهایی به دادگاه تجدیدنظر واگذار کردند.

پیش‌تر قاضی رجبی بازپرس پرونده در مراجعت پدر آقای میرزایی جهت تودیع وثیقه صادره، از اصرار تیم بازجویی بند ۲۰۹ اوین در عدم قبول این وثیقه سخن گفته بود.

سیامک میرزایی از روز بیست و چهارم تیر ماه سال جاری پس از یورش نیروهای امنیتی در محل کارش در شهر پارس آباد مغان بازداشت و پس از انتقال و بازجویی چهارماهه در بند ۲۰۹ زندان اوین، به بند عمومی زندان اوین منتقل شده است.

آقای میرزایی فعال ترک (آذری) و دانشجوی محروم از تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس است که پیشتر در سال ۹۰ به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.