بیانیه حزب ملت ایران: سوم خرداد، گرامی باد یاد فرزندان حماسه‌آفرین میهن و آزادسازی خرمشهر

دوشنبه, 1ام خرداد, 1396
اندازه قلم متن

سوم خرداد

گرامی باد یاد فرزندان حماسه‌آفرین میهن

و آزادسازی خرمشهر

هم‌میهنان!

سوم خرداد، سالروز آزادی خرمشهر از اشغال بیگانه­ی متجاوز و حماسه‌آفرینی فرزندان دلیر میهن در دفاع از مام میهن، برگ زرینی از نبرد میهنی در تاریخ این نیاخاک اهورایی است. در این روز سرنوشت‌ساز فرزندان این بوم و بر سربازان دلیر، پاسداران جان‌برکف و نیروهای مردمی قهرمان، بر غم ناخرسندی از عملکرد کار به دستان انحصارگر، برای دفاع از میهن حسابی جداگانه باز می‌کردند. به گونه ای‌که پیر و جوان، خرد و کلان، زن و مرد قامت افراشتند و یکدل و یک‌زبان، یگانه و یکپارچه کوه‌پیکر در برابر متجاوز ایستادند و صدام، این گماشته‌ی نابخرد و گوش‌به‌فرمان اربابان جهان خوار شرقی و غربی را به مغاک بویناک و سست‌بنیادش تاراندند و جهانیان دریافتند ایران سرزمین “کاوه‌ها” و “آرش‌ها”، “گرد آفرید‌ها” و”ستارخان‌ها” و “امیرکبیرها” و “مصدق‌ها” و جوانان دلیر و پرشور. سرزمینی نیست که هر بیگانه اجازه اندیشه تجاوز به او را به خود بدهد که جوانان باشرف نه آن یک‌بار که همه گاه آماده دفاع از خاک، استقلال ملی‌مان بر پایه آرمانه‌ای ملت گرایانه ایرانی هستند.

حزب ملت ایران به حماسه‌سازان و همه­ی ایرانیان و ایران دوستان پیروزی در این روز تاریخی را شادباش می‌گوید.

تا ایران بماند تا شرافتمندی و اراده­ی ملی حرف آخر را بزند نه زر و زور و تزویر جهان خواران. این‌گونه بود که سراسر ایران را به جبهه­ای تمام‌عیار تبدیل کردند که حاصل آن حفظ میهن و تاراندن متجاوز بداندیش تا بن دندان مسلح بود و یادآور درس بزرگی بود به آنانی که از حماسه­ی همبستگی ملی بویی نبرده‌اند.

سوم خرداد یادآور روز بزرگی است که ملت بزرگ ایران این عاشقان ایران از آذری، کرد، بلوچ، عرب، ترکمن، فارس زبانان و… دریک کلام ایرانیان شهادت را به جان خریدند.مهاجم تابن دندان مسلح را از خرمشهر راندند و از لوث وجود بعثیان جنایت‌پیشه­ی دست‌پرورده‌ی قدرت‌های استعماری باز پس گرفتند و ملت به شادیانه این پیروزی در این روز پای کوبیدند و دست افشاندند و سرود سر دادند:

 فرزندان ایران خرمشهر را آزاد کردند.

رزم‌نامه‌ای که سلاح داران شجاع ایران در جریان جنگ سرنوشت‌ساز میهنی نگاشتند، بدون شک در تاریخ جنگ‌های میهنی بی‌مانند است و پرچم‌هایی که بر مزار شهیدان میهنمان برافراشته است بیانگر این واقعیت است که حکیم سخن جناب فردوسی فرمود:

همه سربه‌سر تن به کشتن دهیم         از آن به که کشور به دشمن دهیم

هم‌میهنان! هرروز که می‌گذرد با درس‌آموزی از تجربه نبردهای میهنی و دفاع مقدسمان درمی‌یابیم همبستگی ملی، اندیشه­ی ملت‌گرایی ایرانی راه نیل به استقلال، آزادی و عدالت اجتماعی، حقانیت تاریخی خود را آشکارتر می­کند. این اندیشه با تجاوز، بیداد، برتری­جویی، تبعیض، اختناق، توسعه‌طلبی، دروغ، استثمار و استعمار آشتی‌ناپذیر است ازاین‌رو زورمداران در جای‌جای جهان تمامی توان خود را بکار می‌گیرند تا مانع شناخت ملت‌ها از نیروی پایان‌ناپذیر و جایگاه شایسته خود شوند، ولی ما از تاریخ آموخته­ایم شعارهای بی درون مایه “خودی و غیرخودی” راز ماندگاری ایران نیست بلکه در نگهداشت پیوندهایی است که همبستگی ملی، یگانگی و پویایی ملت را انسجام می‌بخشد و از آن پاسداری می‌کند.

حزب ملت ایران به پیروی از آموزه‌های رهبران خود زنده‌یادان پروانه و داریوش فروهر قهرمانان ملت‌گرایی ایرانی، در درازای بیش از ۶۰ سال فعالیت سیاسی پیگیر، همواره بر حقوق ملت، آزادی، استقلال و همبستگی ملی ایرانیان و سیاست ایجاد ترس و وحشت نسبت به شهروندان به‌ویژه ناراضیان و منتقدان و مخالفان قانونی را بی‌اثر دانسته این روش­ها را راهگشای نارسایی‌های ایجادشده نمی‌داند و نگاه دوگانه نسبت به اقوام و شهروندان نیز “اصل یکسان بودن آحاد ملت در برابر قانون را” به شعاری درون تهی بدل کرده است، و موجب رشد بی‌قانونی و فرار مغزها و نیروهای مفید جامعه ارزیابی می‌کند.

ما بر این باوریم آزادی، نا وابستگی، عدالت اجتماعی، رفع تبعیض‌ها، ایجاد امنیت واقعی ملی و رشد و توسعه متوازن و همه‌جانبه به اجرای دو عامل اساسی زیر بستگی دارد:

یکم: استقرار سامانی مردم‌سالار و قانونمند در داخل

دوم: در سیاست خارجی اتخاذ موازنه منفی و گام نهادن به مرحله‌ای از تعامل با جهان بر مبنای حفظ منافع ملی و برابری و رعایت احترام متقابل و دوری گزیدن از دیپلماسی واکنشی و شعاری و باج دادن‌های غیرضروری برای ایجاد موازنه در برابر دیگر قدرت‌های جهانی.

  1. درود به شهیدان و جانبازان دفاع میهنی
  2. برقرار باد سامان مردم‌سالاری خواست ایرانیان
  3. برچیدن زندان سیاسی یک خواست ملی است
  4. پرتوان باد بازوان نگهبانان راستین مرزهای ایران

 

   حزب ملت ایران

تهران سوم خرداد ۱۳۹۶ خورشیدی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.