قاسم آبسته؛ ۷ کیلوگرم کاهش وزن در چهاردهمین روز اعتصاب غذا

دوشنبه, 1ام خرداد, 1396
اندازه قلم متن

سید قاسم آبسته، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج بیش از چهارده روز است که به دلیل عدم رسیدگی پزشکی به مشکلات جسمی اش اقدام به اعتصاب غذای اعتراضی نموده است. وی در طول مدت اعتصاب غذا بیش از ۷ کیلو کاهش وزن داشته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سید قاسم آبسته، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج، از روز ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، دست به اعتصاب غذا زده است. آقای آبسه به دلیل عدم رسیدگی پزشکی به مشکلات جسمی اش اقدام به اعتصاب غذای اعتراضی نموده است. روز گذشته فشار خون وی ۱۰ بر روی ۷ ثبت شد، آقای آبسه در طول مدت اعتصاب غذا بیش از ۷ کیلو کاهش وزن نیز داشته است.

سید قاسم آبسته زندانی سنی مذهب در سالن ۲۱ اندرزگاه ۷ زندان رجایی شهر کرج به سر می برد. پیشتر یک منبع مطلع در مورد دلایل این اعتصاب و آخرین وضعیت آقای آبسته گفت که “از مدتی قبل یک غده در کنار لوزه‌های این زندانی پدیدار شده که حتی تنفس را نیز برایش دشوار نموده است. بر اساس تشخیص پزشکان این عارضه خطرناک بوده و ابتدا بایستی با اعزام به بیمارستان از غده نمونه‌برداری شود و بعد به عمل جراحی برای برداشتن آن نیاز دارد.”

این منبع در ادامه افزود: “بهداری زندان می‌گوید بایستی دستور قضایی برای اعزام به بیمارستان باشد و بدون آن امکان اعزام ندارد. از طرفی مسئول قضایی از خود سلب مسئولیت می کند در این مورد. در واکنش به چنین وضعیت سردرگمی، قاسم از یک هفته پیش دست به اعتصاب غذا زده است”. وی پیش تر نیز محرومیت از درمان پزشکی را در سال ۱۳۹۳، در رابطه با بیماریهای کلیوی که در زندان به آن دچار شده بود تجربه کرده است.

لازم به ذکر است که سید قاسم آبسته متأهل و دارای دو فرزند است، در بهمن ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات ارومیه منتقل شد. او هشت ماه را در این بازداشت‌گاه در سلول انفرادی به سر برد و سپس به زندان اوین منتقل و مدت شش ماه نیز در این زندان در سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ و ۲۰۹ اوین بود. پس از ۱۴ ماه بلاتکلیفی در سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات ارومیه و تهران و تحمل فشارهای شدید جسمی و روحی نخست به بند ۳۵۰ زندان اوین و پس از ۲۰ روز در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۱ به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. وی با اتهاماتی از قبیل “محاربه از طریق هواداری از گروه‌های سلفی” روبرو شده است، اتهامی که خود این زندانی آن را رد می کند و بر بی اساس بودن آن تاکید دارد.

آقای آبسته در خردادماه سال ۱۳۹۵، توسط قاضی مقیسه به اعدام محکوم شد با اینحال دستگاه قضایی از نقض حکم بدوی و ارجاع آن به شعبه هم ارز خبر داده است. در حال حاضر آقای آبسته بیش از ۷ سال است که بلاتکلیف در زندان رجایی شهر زندانی است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.