رسانه‌های آمریکا: داماد ترامپ راه‌اندازی خط ارتباطی محرمانه با روسیه را مطرح کرده بود

شنبه, 6ام خرداد, 1396
اندازه قلم متن

رسانه‌های آمریکایی ادعاهای تازه‌ای در مورد تماس‌های گروه انتقالی دونالد ترامپ از جمله داماد او با دولت روسیه مطرح کرده‌اند.

گزارش شده که در ماه دسامبر، جارد کوشنر، داماد و مشاور آقای ترامپ از سرگی کیسلیاک، سفیر روسیه در آمریکا خواسته تا یک خط ارتباطی محرمانه برای ارتباط با کاخ کرملین برقرار کند.

این خط تماس محرمانه برای مذاکره در مورد سوریه و سایر سیاست‌ها پیشنهاد شده است. نیویورک تایمز می‌گوید چنین خط ارتباطی شکل نگرفته است.

وکیلان آقای کوشنر گفتهاند که موکل آنها آماده است تا اطلاعات مربوط به دیدار با آقای کیسلیاک را در اختیار نمایندگان کنگره آمریکا بگذارد. آنها در عین حال خاطرنشان کرده‌اند که آقای کوشنر تماس‌های تلفنی با آقای کیسلیاک در حد فاصل ماه‌های آوریل تا نوامبر (پیش از برگزاری انتخابات آمریکا) را به یاد نمی‌آورد.

ادعاهای جدید در مورد آقای کوشنر را روزنامه‌های نیویورک تایمز و واشنگتن پست مطرح کرده‌اند.

آقای کوشنر تا کنون در مورد این گزارش‌ها اظهارنظری نکرده است.

گفته شده است که آقای کوشنر در چارچوب پرونده روسیه تحت تحقیقات پلیس قدرال آمریکا قرار دارد.
طبق گزارش‌ها، بازرسان پرونده بر این باورند که آقای کوشنر اطلاعاتی در اختیار دارد و البته خاطرنشان کرده‌اند که او لزوما متهم این پرونده نیست.

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند در دیداری که برقراری خط ارتباطی محرمانه مطرح شده، مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا نیز حضور داشته است. این دیدار در برج ترامپ در نیویورک برگزار شده است.

واشنگتن پست پیشتر گفته بود که بازرسان اف‌بی‌آی روی دیدار سال پیش آقای کوشنر با سفیر روسیه و همچنین دیدارش با سرگی گورکف، یک بانکدار روس متمرکز شده‌اند.

مایکل فلین در ماه فوریه پس از آن که معلوم شد در مورد تماس‌هایش با روس‌ها دروغ گفته، مجبور به استعفا شد.
مقام‌های اطلاعاتی روسیه بر این باورند که روسیه تلاش کرد انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر گذشته به نفع آقای ترامپ رقم بخورد. آقای ترامپ موفق شد هیلاری کلینتون را شکست دهد.
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.