اصلاح‌طلبان پیروز قاطع انتخابات شوراها در کلانشهرها+جدول

شنبه, 6ام خرداد, 1396
اندازه قلم متن


در بیست شهر پرجمعیت ایران، اصولگرایان تنها در اهواز و قم توانستند اکثریت شورای شهر را به دست آوردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا بررسی نتایج انتخابات شورای شهر در بیست مرکز استان پرجمعیت ایران نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان در اکثر شهرها پیروز انتخابات شده اند.

در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، کرج، تبریز و شیراز (شش شهر پرجمعیت ایران) اصلاح‌طلبان اکثریت شورای شهر را به دست آوردند.

در زاهدان، کرمان، اراک، یزد، اردبیل و قزوین نیز اصلاح‌طلبان اکثریت شورای شهر را در اختیار دارند و به این ترتیب تعداد شهرهای با حضور تاثیرگذار اصلاح‌طلبان به دوازده شهر می‌رسد.

در شهر رشت هرچند سه اصلاح‌طلب وارد شورای شهر شدند اما سه نفر از راه یافتگان به شورای شهر نیز از نیروهای اولیه لیست امید بودند که در فهرست نهایی قرار نگرفتند و از حامیان حسن روحانی به شمار می‌روند. در همدان نیز کسب پنج کرسی توسط فهرست اصلاح‌طلبان است در حالی که لیست‌های منتسب به اصولگرایان توفیقی نداشتند

در چهار شهر کرمانشاه، ارومیه به خاطر مسائل قومی و محلی اصلاح‌طلبان موفق به انتشار لیست واحدی نشدند. با این حال چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان وارد شورای شهر شدند و شوراها ترکیبی از چهره‌های اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل است و بعید است مسائل سیاسی در تصمیمات شورای شهر به سمت گروه‌های سیاسی باشد.

در بندرعباس و زنجان نیز لیست اصلاح طلبان هرچند کرسی‌های کمی به دست آورد اما چهره‌های راه یافته به شورای شهر بیشتر چهره‌های مستقل هستند و تعداد اصلاح‌طلبان و اصولگرایان شناخته شده تقریبا برابر است.

در شهر اهواز که اصلاح‌طلبان دو لیست اصلی و تقریبا هجده لیست متفرقه داشتند شورای شهر کاملا به دست لیست اصولگرایان افتاد و در نهایت در قم که آخرین سنگر اصولگرایان است این گروه سیاسی موفق به پیروزی در انتخابات شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.