گزارشی از آخرین وضعیت دانیال استخر، وکیل زندانی در شیراز

جمعه, 12ام خرداد, 1396
اندازه قلم متن

دانیال استخر، وکیل دادگستری در شیراز که به اتهام توهین به رهبری بازداشت و راهی زندان این شهر شده، در حالی که با تودیع وثیقه انتظار آزادی او میرفت با گشایش پرونده دیگری به ” اعمال نفوذ” متهم و بازداشت او ادامه دار شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دانیال استخر، وکیل با سابقه شیرازی ۹ خردادماه ۱۳۹۶ بازداشت و به زندان شیراز منتقل شد، در حالی که می بایست به قید کفالت پانصد میلیون ریالی از بابت اتهام توهین به رهبری آزاد می شد، در پرونده دیگر به ” اعمال نفوذ” متهم شده است.

یک منبع نزدیک به آقای استخر ضمن تایید این موضوع به گزارشگر هرانا گفت “گویا اتهام اعمال نفوذ در رابطه با دفاع آقای استخر از یکی از موکلانش است که به رشاء و ارتشاء متهم شده بود هر چند نهایتا از این اتهام تبرئه شد. پرونده “اعمال نفوذ” علیه آقای استخر در حالی گشایش شده که این وکیل دادگستری از بابت پرونده توهین به رهبری در ارتباط با یکی از نوشته هایش در بازداشت به سر می برد”.

این منبع در ادامه بیان گفت “روز سه شنبه  ۹ خردادماه، قرار وثیقه پانصد میلیون ریالی برای وی صادر شد و با تودیع وثیقه، برگه قید کفالت توسط آقای طراوت روی از وکلای کانون استان فارس امضا گردید و در پی آن برگه آزادی دانیال استخر به زندان معالی آباد شیراز ابلاغ گردید. دانیال استخر در حالی که با تودیع وثیقه می بایست آزاد می شد به دادیار کشک دادسرای شیراز اعزام شد و قرار وثیقه دویست میلیون ریالی بابت پرونده دیگری با اتهام ” اعمال نفوذ” علیه ایشان صادر شد”.

نزدیکان آقای استخر به گزارشگر هرانا گفتند “در پی پیگیری های صورت گرفته، اطلاع حاصل شده که پرونده ی آقای استخر به مرودشت بازگردانده شده است.”

لازم به ذکر است دانیال استخر، وکیل کهنه کار شیرازی به دلیل فعالیت های فرهنگی خود نیز اشتهار دارد.

نهم خردادماه سال جاری، دانیال استخر، وکیل دادگستری در شیراز، به اتهام توهین به رهبری بازداشت و راهی زندان این شهر شد. گفته میشود مصداق توهین به رهبری در رابطه با یکی از نوشته های ایشان که ریشه در واقعه قتل عام زندانیان سیاسی در دهه شصت دارد مطرح شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.