اطلاعیه ی سازمان های جبهه ملی ایران در اروپا: باز هم جعل و تقلب

سه شنبه, 23ام خرداد, 1396
اندازه قلم متن

 اطلاعیه ی

سازمان های جبهه ملی ایران در اروپا

باز هم جعل و تقلب

بعد از بیانیه ای که به امضاءِ چهار تن از اعضای جبهه ملی ایران (عباس امیرانتظام- داوود هرمیداس باوند- علی رشیدی- حسین شاه حسینی) در اعلام شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی و حمایت ضمنی از حسن روحانی انتشار یافت، در تاریخ ۹۶/۲/۲۶ ابتدا آقای مهندس عباس امیر انتظام قصد شرکت خود در انتخابات و رأی به روحانی را تکذیب کرد و اعلام داشت هیچ توصیه ای در این زمینه مبنی بر شرکت یا عدم شرکت مردم ندارد.

با تکذیبیه ی مهندس امیر انتظام، اقای دکتر رشیدی نیز خبر شرکت خود در انتخابات و رأی به روحانی را رد کرد.

اما دیگر خبر هایی که در زیر خواهد آمد حاکی از این بود که اعلامیه ی مذکور تنها بیان مواضع اقای دکتر هرمیداس باوند بوده است که پیشتر نیز در جلسات و البته به شکل غیر رسمی آنها را بیان کرده بود.

سپس خانم الهه امیرانتظام، همسرعباس امیر انتظام، در گفتگو با «دماوند» اعلام کرد که همسرش هیچ موضعی نسبت به شرکت یا عدم شرکت مردم در انتخابات اعلام نکرده است.

خانم امیرانتظام می گوید «همسرم از مردم می خواهد که به تشخیص خود عمل کنند. نه می گوید که در انتخابات شرکت کنند یا نکنند، و نه اینکه به چه فرد و جناحی رأی بدهند یا ندهند.

بعنوان یک شهروند نظاره گر مسائل است و نمی خواهد مشکلی برای هیچیک از ایرانیان پیش بیاید. او بدنبال آرامش و امنیت تک تک مردم ایران است. او سالهاست که برای ایران هزینه داده و در شرایط فعلی نیز با توجه به تجارب سالها زندان و مبارزه از مردم می خواهد که با توجه به تجارب ۳۸ سال گذشته خود تصمیم بگیرند.

درعین حال به شدت نگران مردم و روی دادن حوادثی مانند سال ۱۳۸۸ است که مردم آسیبی نبینند.»

در بیانیه ی یاد شده در بالا، که جعلی بودن بیشتر امضاء های آن را یادآور شدیم، ضمن اشاره به «تمام محدودیت ها و موانع توسعه سیاسی»، تأکید شده «از آنجایی که جبهه ملی ایران همواره حفظ بقا و اعتلای ایران و پیشرفت و توسعه کشور را مد نظر و هدف خود می داند» آمده است که «ادامه مسیر [کذا؛ ؟] و مصلحت کشور ایجاب می کند که دولت و هیأت مذاکره کننده قبلی عهده‌دار سکان قوه اجرایی کشور برای به فرجام رساندن راه باشند.»

خانم امیر انتظام در این باره می گوید: «همسرم در ارتباط با اطلاعیه اخیرِ منتشر شده اطلاعی از متن نهایی آن نداشت و هرگز به دنبال خط دادن به مردم در انتخابات نیست.»

پیش از آن نیز حشمت الله طبرزدی، فعال سیاسی و سخنگوی شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران در صفحه فیسبوک خود نوشته بود «آقای مهندس امیر انتظام شرکت خود در انتخابات و رای به روحانی را تکذیب کرد. شایان توجه است که این خبر کذب را سایت های ملی مذهبی منتشر کردند.»

از سوی دیگر عیسی خان حاتمی، عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران نیز در صفحه ی فیسبوک خود اعلام کرده بود که این نامه توسط آقای داوود هرمیداس باوند تهیه و منتشر شده و علاوه بر نام آقای امیر انتظام، نام دکترعلی رشیدی نیز بدون هماهنگی با او در میان امضا کنندگان گذاشته شده است.

شایان یادآوری و قابل توجه است که همان رسانه های جمهوری اسلامی که هیچگاه نامی از جبهه ملی ایران و بنیانگذار آن نمی برند و باید درباره ی آن تجاهل پیشه کنند در اینگونه مواقع بدون فوت وقت به انتشار این قبیل جعلیات پرداخته با بوق و کرنا آنها را «به اطلاع» هموطنان می رسانند و در همان حال هنگامی هم که جبهه ملی ایران دست به تکذیب آنها می زند البته این تکذیب ها را به سکوت برگذارمی کنند!

افزون بر این، با اینکه در تاریخ نوزدهم خرداد ماه ۱۳۹۶ جبهه ملی ایران ـ تهران، بعد از عملیات تروریستی روز چهارشنبه هفدهم خرداد ماه ۱۳۹۶ طی اطلاعیه ای خشونت و تروریسم را محکوم کرد بیانیه ی دیگری نیز که امضاء های داوود هرمیداس باوند، علی رشیدی، حسین شاه حسینی در زیر آن دیده می شد در سایت ایران امروز منتشر شد که در آن به خانواده های قربانیان عملیات تروریستی تسلیت گفته شده است. و عجب اینکه این بیانیه علاوه بر امضاء های یادشده در زیر آن به نام «هیات رهبری» جبهه ملی ایران صادر شده است و از همین ترتیب نادرست و غیرعادی عنوان گذاری آن ـ عنوان ارگانی که با چنین اعضایی وجود خارجی ندارد ـ آشکارا دیده می شود که جعلی است.

باید دانست که جبهه ملی ایران بعد از درگذشت زنده یاد عبدالعلی ادیب برومند هنوز جلسه ای برای انتخاب هیأت رهبری جدید نداشته است.

جلسه شورای مرکزی جبهه ملی ایران طبق اطلاعیه ی این سازمان بنا بوده روز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در منزل آقای اصغر فنی‌پور عضو شورای مرکزی برگذار شود. روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه وزارت اطلاعات در یک تماس تلفنی با اصغر فنی‌پور او را احضار کرده و به او اخطار داده که از برگذاری این جلسه خودداری کند و اعلام داشته است که در غیر این صورت نیروی انتظامی وارد عمل شده و با آن‌ها برخورد جدی خواهد کرد.

بنا بر آنچه گفته شد بخوبی پیداست که جبهه ملی ایران نمی توانسته است چنین اعلامیه ای را با نام یک هیأت که با چنان اعضایی وجود ندارد صادر کرده باشد و در نتیجه امضاء های زیر آن متن نیز ـ به استثنای شخص جعل کننده آقای باوند ـ نمی توانسته با اطلاع صاحبان آنها گذاشته شده باشد.

چنان که در بالا دیدیم این نخستین بار نیست که چنین جعلیاتی صورت می گیرد و هرباره به ابتکار آقای هرمیداس باوند.

آقای باوند تا کنون با مقالات متملقانه درباره ی انتخاب حسن روحانی در سال ۱۳۹۲ و سپس چرب زبانی بسیار درباره ی امضاءِ برجام وابستگی خود به این شخصیت جمهوری اسلامی را به وضوح نشان داده است و با بضاعت مُزجات از همکاران فعال مجله ی «تحقیقاتی» تاریخ ایرانی، وابسته به صادق لاریجانی نیز بشمار می رود.

این نخستین بار نیست که اعلامیه هایی مجعول و مباین با اصول جبهه ملی ایران به ابتکار یا به کمک هرمیداس باوند و به نام سازمان ما یا یکی از ارگان های آن منتشر می شود.

در گذشته همواره این متون جعلی از طرف شورای مرکزی یا با امضاء زنده یاد ادیب برومند تکذیب و افشاء می شد. و اکنون به نظر می رسدکه با فقدان آن زنده یاد جاعلان حرفه ای میدان را بی صاحب پنداشته اند و به قول سعدی «گمان کرده اند که بیشه خالی است.»

به ظاهر معلوم نیست که هدف و نیت هرمیداس باوند از حضور در جبهه ملی ایران، که وی جز سوءِ استفاده از عنوان آن و سخن گفتن غیر مجاز به نام آن و اعلام مکرر مواضع بیگانه با اصول آن کاری مربوط به این سازمان انجام نمی دهد چیست؛ آنچه مسلم است اعمال وی، اگر برای شخص او حاصلی داشته باشد برای جبهه ملی ایران جز گمراه ساختن هواداران کم تجربه سازمان ما و دوستداران بسیار جوان دکتر مصدق و بدنامی این نیروی ملی تاریخی نتیجه ای ندارد.

ما با اظهار تأسف شدید از این رفتار ناپسند و بسیار زیانبخش که ردِ بدخواهی در آن آشکارتر از آن است که نیاز به توضیح بیشتر داشته باشد اعلام می کنیم که به دقت مراقب اعمال و رفتار اینگونه افراد هستیم و با پاسداری از نام و مواضع اصولی جبهه ملی ایران در صورت تکرار این قبیل اعمال ساکت نخواهیم ماند و مبتکران آنها را معرفی و افشاء خواهیم کرد. ما مانند گذشته هوشیارانه همه ی کوشش هایی را که برای دست اندازی به نام سازمان ما شده و می شود زیر نظر داریم و در صورت لزوم اقدام به افشاء این اعمال و مرتکبان آنها خواهیم کرد.

اگر چنانکه در بالا یادآوری شد رسانه های رژیم مطابق وظائف امنیتی خود این جعلیات را همدستانه منتشر می کنند انتظار ما از رسانه های متعلق به تشکل ها و نیروهای سیاسی که مدعی جدایی از رژیم ولایت فقیه و بیگانگی با آن هستند، یا دست کم ادعای هواداری از حقیقت را دارند، این است که مانند آنها عمل نکرده پیش از کسب اطمینان از مراجع موثق و رسمی ما درباره ی اصالت اسنادی که درباره ی سازمان ما به دستشان می رسد به انتشار آنها مبادرت نکنند و در صورت بروز چنین اشتباهی نیز دست کم تکذیب نامه های ما را منتشر سازند.

آنان لابد می دانند که جبهه ملی ایران در داخل کشور از آزادی بیان لازم برای افشاءِ اینگونه اعمال خصمانه درباره ی خود برخوردار نیست و در بسیاری از موارد این وظیفه بر عهده ی کنشگران شناخته شده ی دیرین آن در خارج از کشور، که سازمان های جبهه ملی ایران در اروپا ـ سازمانی که تأسیس آن به پنجاه و چهار سال پیش می رسد ـ، آنها را نمایندگی می کند، قرار می گیرد.

۲۳ خرداد ۱۳۹۶

سازمان های جبهه ملی ایران در اروپا

دکتر علی راسخ افشار، دکتر پرویز داورپناه، علی شاکری زند، مهندس مهدی مقدس زاده.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.