واکنش مکارم شیرازی به سخنان روحانی: نباید بگوییم که حاکم را رای مردم تعیین می‌کند/ ولی را باید خداوند تعیین کند/ دموکراسی برای غرب است

یکشنبه, 28ام خرداد, 1396
اندازه قلم متن

به گزارش تسنیم از قم، ناصر مکارم شیرازی در مراسم احیای شب قدر با اشاره به سخنان مطرح شده در خصوص ولایت امام علی اظهار کرد: یکی از دولتمردان (روحانی) گفته است که مبنای ولایت از دیدگاه امام علی نظر مردم بود و دموکراسی میراث این امام معصوم است، این حرف عجیبی است، او یک صفحه از نهج البلاغه را دیده و بقیه را ندیده است.

وی ادامه داد: ولی را باید خداوند تعیین کند و آیات در خصوص ولایت در قرآن زیاد است، شما تنها یک جمله از نهج البلاغه را دیدید و بحث کردید، یکی از مسلمات مذهب شیعه است که امام را خدا و نه آرای مردم تعیین می‌کند، ما با اهل سنت برادروار زندگی می‌کنیم، اما مذهب رسمی کشور شیعه است.

آخوند شکر فروش (حداقل قبلا چنین بوده) حوزه علمیه قم افزود: نباید بگوییم که حاکم را رای مردم تعیین می‌کند، رسول اکرم فرمود که تعیین جانشین من با خدا است و خداوند به هر کسی که خواست، ولایت می‌دهد و کتاب‌های زیادی در خصوص غدیر نوشته شده است.

مکارم شیرازی با اشاره به دموکراسی اظهار کرد: دموکراسی برای غرب است و حتی این نوع حکومت، حکومت مردم بر مردم نیست، گاهی یک نامزد با ۲۵ درصد رای از مردم به ریاست می‌رسد، در آمریکا افراد با ثروت و تبلیغات، مغز مردم را شستشو می‌دهند و رای می‌آورند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام با رای مردم انتخاب نمی‌شود و نباید با یک صفحه نهج البلاغه، نظام حکومتی اسلام را دگرگون نشان بدهیم.
از: پیک ایران


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.