اضافه شدن ۹۸ شخص و سازمان از جمله «سپاه» و «بسیج» به فهرست تحریم‌‌های کانادا علیه ایران

چهارشنبه, 22ام آذر, 1391
اندازه قلم متن

دولت کانادا، در پی نگرانی‌های جامعه بین‌المللی از برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی ایران، با اضافه کرده حدود صد شخصیت و سازمان ایرانی به فهرست سیاه خود، از جمله سپاه پاسداران و سازمان بسیج مستضعفین، تحریم‌هایش علیه این کشور را افزایش داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از اتاوا، جان بیرد، وزیر امورخارجه کانادا، که برای حضور در نشست «دوستان مردم سوریه» در مراکش به سر می برد، دیروز سه شنبه اعلام کرد: وضعیت ایران یکی از بزرگترین معضلات برای صلح و امنیت جهانی است و پرونده هسته ای این کشور برای ما بسیار نگران کننده است.

وضع تحریم‌های جدید علیه ایران از سوی کانادا، در حالی است که دولت اتاوا از سال گذشته، تحریم‌هایی را به‌دنبال قطعنامه ۱۷۳۷ شورای امنیت، در حوزه‌های بانکی، مالی و نفتی علیه حکومت ایران اعمال کرده است.

با این حال، اکنون به گفته وزیر امورخارجه کانادا، این کشور ۹۸ شخصیت و سازمان ایرانی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین را که با برنامه هسته ای ایران مرتبط هستند به فهرست قبلی اضافه کرد.

وی اضافه کرد که تحریم‌های جدید مجموعه ای از اعضای این دو سازمان نظامی را نیز شامل می شود.

همچنین کانادا تحریم های خود علیه ایران را در بخش حمل و نقل دریایی و بخشهای اقتصادی ایران که به صورت غیرمستقیم از برنامه هسته ای ایران حمایت می کنند و یا برای آن منابع مالی تامین می کنند، افزایش داده است.

بر این اساس، دولت اتاوا دیگر کشورها را از صادرات محصولاتی که در صنایع کشتی‌سازی، معدن، استخراج و تولید فلزات و مخابرات ایران مورد استفاده قرار می گیرد، منع کرده است.

وزیر امورخارجه کانادا اعلام کرده که تحریم‌های جدید این کشور علیه ایران، با هماهنگی متحدان دولت کانادا وضع شده است.

رییس دستگاه دیپلماسی کانادا، همچنین از ایران خواست تا اقداماتی فوری برای رفع نگرانی‌های جدی جامعه بین‌المللی در مورد فعالیت های هسته ای خود انجام دهد.

کانادا از ماه شهریور گذشته در اعتراض به نقض حقوق بشر در ایران و با انتقاد از تلاشهای اتمی این کشور، روابط خود با ایران را قطع کرد.

از: رادیو فرانسه


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.