سپاه پاسداران از انهدام یک «تیم تروریستی» در کردستان خبر داد

جمعه, 2ام تیر, 1396
اندازه قلم متن

در مورد محل دقیق درگیری، کشته‌شدگان و فرد دستگیرشده جزئیاتی منتشر نشده است

روابط عمومی قرارگاه سپاه پاسداران در مناطق غرب و شمال‌غرب ایران، در بیانیه‌ای که صبح دوم تیر ماه منتشر شده، گفته است «یک تیم تروریستی را در کردستان منهدم» کرده‌است.

روابط عمومی قرارگاه «حمزه سیدالشهدا» در بیانیه‌ای کوتاه، می‌گوید «یک تیم تروریستی که قصد انجام اقدامات تروریستی و ایجاد ناامنی در داخل کشور را داشت، بامداد امروز (جمعه) توسط رزمندگان» این قرارگاه «شناسایی شد». به گفته سپاه پاسداران پس از درگیری با این گروه سه نفر از آن‌ها کشته و یک تن دیگر دستگیر شده‌است.

در ادامه این بیانیه گفته‌شده این «تیم» به «استکبار جهانی» وابسته بود و «تعدادی» سلاح و مهمات نیز از آن‌ها کشف شده‌ است.

در مورد محل دقیق درگیری، کشته‌شدگان و فرد دستگیرشده جزئیاتی منتشر نشده و مشخص نیست چه مقداری سلاح و مهمات و از چه نوعی به دست نیروهای سپاه پاسداران افتاده‌است. کلمه «استکبار جهانی» واژگانی‌ست که رهبر جمهوری اسلامی و مقام‌های نزدیک به او در مورد ایالات متحده و شماری دیگر از کشورها به‌کار می‌برند.

قرارگاه حمزه سیدالشهدا در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه فعالیت دارد و آن‌طور که سپاه پاسداران می‌گوید «با هدف هماهنگ‌سازی فعالیت‌های پدافند درون‌سرزمینی در برابر نیروهای ضدانقلاب و نفوذی در غرب و شمالغرب کشور» تاسیس شده‌است.

بیانیه صبح جمعه سپاه پاسداران، تازه‌ترین از این دست در پی حملات مرگبار تهران و وقایع پس از آن است. گروه موسوم به حکومت اسلامی مسئولیت حملات تهران را بر عهده گرفته‌است. در بیانیه منتشرشده از سوی قرارگاه سپاه، هیچ اشاره‌ای به ارتباط احتمالی این افراد با گروه موسوم به حکومت اسلامی و یا حملات تهران نشده‌است.

یک هفته پیش از این خبرگزاری صداوسیمای ایران در کانال تلگرام خود خبری در مورد وقوع درگیری در مرزهای غربی ایران منتشر کرده و نوشته بود «تیم داعش در شامگاه جمعه از مرز سومار وارد کشور شده اما با بمباران نیروهای امنیتی، این گروه منهدم و چهار تن از آنان دستگیر شدند». اندکی بعد دو مقام ایرانی گزارش‌ها در مورد درگیری با این گروه در مرزهای غربی ایران، از جمله در گیلان‌غرب و سرپل ذهاب را تکذیب کردند.

چهار روز قبل نیز نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی از «شناسایی» و «بازداشت ۴۰ عضو» گروه «حکومت اسلامی»، در استان آذربایجان غربی خبر داده بود. دادگستری استان فارس، ۳۱ خرداد ماه اعلام کرد برای «۶ عامل داعش» حکم زندان صادر شده است و در ۲۷ خرداد نیروی زمینی سپاه پاسداران از «زمین‌گیر» شدن یک «تیم تروریستی» در قصرقند سیستان و بلوچستان خبر داده بود.

سپاه پاسداران ۲۸ خرداد اعلام کرد شــش موشک به مواضع گروه حکومت اسلامی در استان دیرالزور سوریه شلیک کرده است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.