شعار علیه روحانی در روز قدس: “روحانی بنی‌صدر پیوندتان مبارک”

جمعه, 2ام تیر, 1396
اندازه قلم متن

تعدادی از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس تهران علیه حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، شعار دادند.
این معترضان با مقایسه آقای روحانی و ابوالحسن بنی‌صدر، اولین رئیس جمهوری اسلامی ایران شعار دادند: “روحانی بنی‌صدر پیوندتان مبارک”.

خبرگزاری ایلنا معترضان را “برخی نیروهای تندرو” خوانده که با حضور در اطراف آقای روحانی شعار “مرگ بر آخوند آمریکایی، مرگ بر فتنه‌گر، مرگ بر منافق و مرگ بر بنی‌صدر” هم داده‌اند.

فیلمی که از این صحنه منتشر شده نشان می‌دهد هم‌زمان با شعار معترضان، محافظان آقای روحانی او را سوار خودرو می‌کنند و از محل دور می‌شوند. رسانه‌های محافظه‌کار نوشته‌اند که رئیس جمهور ایران به دلیل شعارها مجبور به ترک راهپیمایی شده است.

از زمانی که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران درباره تکرار تجربه ابوالحسن بنی‌صدر هشدار داده، جنگ لفظی میان رئیس جمهور ایران از یک سو و رهبر و اطرافیانش از سوی دیگر تشدید شده و در مسائل مختلفی نمود پیدا کرده است.
بیشتر بخوانید:از بنی‌صدر تا احمدی‌نژاد؛ دولتمردانی که حذف شدند

آیت‌الله خامنه‌ای، روز ۲۲ خرداد در دیدار با روسای قوای سه‌گانه و مقامات ارشد ایران گفت “در سال ۵۹، رئیس جمهور وقت جامعه را دو قطبی، و مردم را به دو دسته مخالف و موافق تقسیم کرد که نباید این تجربه تکرار شود.”

پیش از آن آقای روحانی گفته بود نتایج انتخابات ریاست جمهوری “حکایت از موافقت اکثریت مردم با یک دیدگاه مشخص در مقابل دیدگاه رقیب دارد”.

سایت رهبر ایران در روزهای اخیر ویدیویی را درباره روند منجر به عدم کفایت سیاسی آقای بنی‌صدر در سال ۱۳۵۹ منتشر کرد که در آن علاوه بر صحبت‌های آقای خامنه‌ای علیه رئیس جمهور وقت، سخنرانی حسن روحانی در مجلس علیه بنی‌صدر هم پخش می‌شود. در انتهای این فیلم نسبت به “پیاده شدن افراد از پرواز انقلاب” هشدار داده شده که بسیاری مخاطب آن را حسن روحانی می‌دانند.

انتقاد روحانی از “دولت با تفنگ”

بعد از مبارزات انتخاباتی که با تنش‌های شدید و انتقادهای صریحی از سوی دو رقیب اصلی و هوادارانشان همراه بود؛ آقای روحانی و منتقدانش در مسائل مختلفی با هم رو در رو شده‌اند.

از جمله شب گذشته (پنج‌شنبه اول تیر) آقای روحانی در سخنانی درباره موضوع خصوصی‌سازی در اقتصاد گفت “بخشی از اقتصاد دست یک دولت بی‌تفنگ بود که آن را به یک دولت باتفنگ تحویل دادیم، این اقتصاد و خصوصی‌سازی نیست.”

به نظر می‌رسد انتقاد آقای روحانی متوجه سپاه پاسداران است که متهم به فعالیت‌ انحصاری در بخش‌های حیاتی و مهم اقتصادی ایران است.

آقای روحانی در سخنان دیشب خود گفت: “از آن دولتی که تفنگ نداشت، می‌ترسیدند چه برسد به اینکه اقتصاد را به دولتی دادیم که هم تفنگ دارد و هم رسانه را در اختیار دارد و همه چیزی دارد و کسی جرأت ندارد با آنها رقابت کند”.
از زمان مبارزات انتخاباتی آقای روحانی بارها از عملکرد سپاه و بسیج انتقاد کرده است.
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.