بیش از۱۳۰کشور ائتلاف مخالفان اسد را بعنوان تنها نماینده مردم سوریه به رسمیت شناختند

پنجشنبه, 23ام آذر, 1391
اندازه قلم متن

بیش از ۱۳۰ کشور و سازمان بین المللی که در کنفرانس بین المللی دوستان مردم سوریه در مراکش شرکت کردند، ائتلاف مخالفان حکومت بشار اسد را به عنوان ”تنها نماینده مشروع مردم سوریه ” به رسمیت شناختند.

در همین حال پادشاهی سعودی از ارائه کمک ۱۰۰ میلیون دلاری به مردم سوریه خبر داد.
چهارشنبه ۱۲-۱۲-۲۰۱۲ سعد الدین العثمانی وزیر امور خارجه مراکش، در کنفرانس ی خبری پس از پایان کنفرانس دوستان مردم سوریه گفت:”امروز ائتلاف ملی به عنوان تنها نماینده مردم سوریه به رسمیت شناخته شد.”

در بیانیه پایانی اجلاس مراکش که آن را سعد الدین العثمانی قرائت کرد، از تصمیم پیمان ناتو برای استقرار موشک های پاتریوت در مرز ترکیه با سوریه، اعلام حمایت شده است.

این بیانیه همچنین تاکید کرده است که به کارگیری هرگونه سلاح شیمایی توسط نظام بشار اسد، با پاسخ قاطع و جدی جامعه جهانی مواجه خواهد شد.

بیانیه گروه دوستان مردم سوریه از ائتلاف مخالفان این کشور خواسته است، هرچه سریعتر برای تشکیل دولت موقت به منظور زمینه سازی برای مرحله انتقالی، اقدام کند.

این گروه همچنین نیت خود را برای افزایش اموال رصد شده برای عملیات بشر دوستانه در سوریه اعلام کرد.

از سوی دیگر شاهزاده سعود الفیصل وزیر امور خارجه پادشاهی سعودی اعلام کرد که این کشور ۱۰۰میلیون دلار به مردم سوریه تقدیم خواهد کرد.

او تاکید کرد که در سایه بحرانی تر شدن اوضاع در سوریه، وضعیت انسانی این کشور محور اهتمام پادشاهی سعودی است.

الفیصل که در کنفرانس دوستان مردم سوریه سخن می گفت، با تاکید بر این که نظام سوریه، مشروعیت خود را به طور کامل از دست داده است، افزود که پادشاهی سعودی، ائتلاف ملی را به عنوان نماینده مشروع مردم سوریه، به رسمیت شناخته است.

او یادآور شد که ماشین جنگی نظام سوریه، وحشی تر شده است.

الفیصل خاطر نشان کرد که تشکیل ائتلاف ملی سوریه، نقطه امید جدیدی بود.

از: العربیه فارسی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.