رئیس سیا: نفوذ ایران در منطقه به‌مراتب بیش از ۷ سال گذشته است

یکشنبه, 4ام تیر, 1396
اندازه قلم متن

رئیس‌ سازمان سیا گفت، ایران امروز در سراسر خاورمیانه حضور دارد و خطری برای امنیت ملی آمریکاست. او کره شمالی را نیز تهدیدی خواند که مشغله فکری هرروزه دونالد ترامپ است.

مایک پومپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ایران را بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان خواند و گفت، ایران امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌کند.

پومپئو در گفت‌وگویی با شبکه خبری MSNBC که روز شنبه ۲۴ ژوئن (۳ تیر) پخش شد گفت: «امروز نفوذ ایران بسیار زیاد شده و نفوذ آن‌ها فراتر از ۶ یا ۷ سال گذشته است.»

پومپئو، نماینده سابق جمهوریخواهان در کنگره ‌آمریکا از کانزاس ادامه داد: «خواه نفوذ آن‌ها بر دولت بغداد باشد و خواه بر افزایش قدرت حزب‌الله لبنان. آن‌ها در کنار حوثی‌ها در یمن و شیعیان عراق که هم‌اکنون در امتداد مرز سوریه می‌جنگند هستند و به طور قطع در کنار نیروهای شیعه‌ای که در سوریه درگیرند.»

رئیس سیا افزود: «ایران همه‌جا در سراسر خاورمیانه حضور دارد.»

“خطری” به نام کره شمالی

او همچنین کره شمالی را “خطری بسیار حقیقی” برای امنیت ملی آمریکا نامید. پومپئو می‌گوید، روزی نیست که در کاخ سفید بدون درخواست رئیس‌جمهور آمریکا درباره کره شمالی و این‌که آمریکا چگونه باید به این تهدید پاسخ دهد سر کند.
مایک پومپئو می‌گوید، کره شمالی در صدر افکار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا قرار دارد. او خاطرنشان ساخت که کره شمالی “به زمانی که قابلیت به خطر انداختن آمریکا با سلاح هسته‌ای را داشته باشد نزدیک‌تر شده است”.

افشای روزافزون اطلاعات محرمانه آمریکا

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا همچنین گفت، فکر می‌کند افشای اطلاعات محرمانه آمریکا رو به فزونی گذاشته است که بخشی از این روند به خاطر “ستایش” افشاگرانی مانند ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکاست.

او این موضوع را پدیده‌ای خواند که حاصل “ستایش ادوار اسنودن و سایر کسانی است که اسرار آمریکا را برای بزرگ نشان دادن خود یا پول یا هر انگیزه‌ دیگری می‌ربایند”.

مایک پومپئو تأکید کرد که آمریکا باید تلاش‌های خود برای مهار درز اطلاعات طبقه‌بندی‌شده را دوچندان کند.

او شرایط کنونی را دشوار خواند، چرا که نه تنها برخی کشورها در صدد ربودن اسرار آمریکا هستند بلکه سرویس‌های اطلاعاتی غیردولتی مانند ویکی‌لیکس که از بودجه خوبی برخوردارند نیز کوشش می‌کنند اطلاعات محرمانه ایالات متحده را به منظور تخریب این کشور و دمکراسی به سرقت ببرند.
از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.