انتخابات و سخنان آیت‌الله جنتی

یکشنبه, 26ام آذر, 1391
اندازه قلم متن

سخنان ا آیت الله جنتی در مورد انتخابات و کسانی که باید بتوانند در آن شرکت کنند، بر خلاف گذشته با عکس العمل هائی روبرو شده است. سایت تابنام در این مورد نوشت:

سخنان آیت‌الله جنتی درباره شرایط نامزدهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری به مهمترین مسأله سیاسی روزنامه‌ها و محافل سیاسی کشور تبدیل شده است. یکی از مهمترین واکنش‌ها، نامه علی مطهری به آیت‌الله بود. مرور واکنش‌ها به این اظهارات به قرار زیر است.

روزنامه قانون مهمترین این واکنش‌ها را خلاصه‌وار آورده است:

موسوی لاری: اصلاح‌طلبان به هر قیمتی در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

کوچک‌زاده: نظرات آقای جنتی ربطی به من و شما و آقای مطهری ندارد.

زیباکلام: دیدگاه افرادی مثل عسکراولادی با جنتی فرق می‌کند.

بیادی: حضور اصلاح‌طلبان ضروری است.

افروغ: موضع آقای جنتی موضع نظام نیست.

روزنامه رسالت سخنان جنتی را پایان عمر یک توهم دانسته است.
روزنامه جوان نیز از خاتمی رئیس‌جمهور سابق نقل کرده است که ورود به انتخابات با افراد درجه دوم به معنای خودکشی است و از یک نامزد احتمالی اصولگرا نیز نقل کرده که تعدد کاندیداهای ما به معنای تعارف ریاست‌جمهوری به رقیب است. همچنین آیت‌الله کعبی گفته است که فتنه‌گران و منحرفان تأیید صلاحیت نمی‌شوند.

روزنامه آفتاب یزد نیز واکنش چند فعال اصلاح‌طلب به سخنان جنتی را منتشر نموده که در این میان، زیباکلام گفته است مخاطب جنتی، خاتمی بوده، ولی انصاری راد گفته که «هاشمی هم می‌تواند مشمول این سخنان باشد».

روزنامه اعتماد نیز در مطلبی به قلم ثمینا رستگاری نوشته است: اصولگرایان به آمدن هیچ نوع اصلاح‌طلبی رضایت نخواهند داد.
روزنامه ابتکار نیز در سرمقاله امروز خود نوشته است: «مسابقه فوتبالی را تصور کنید که پیش از آغاز بازی، یک تیم قدرتمند و پولدار با مهره‌های ورزیده وارد بازی می‌شود. بازیکنان این تیم سعی می‌کنند، همراه تیم داوری وارد زمین شوند. قبل از آغاز بازی با رئیس ورزشگاه، رئیس سازمان لیگ، هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال دست می‌دهند و روبوسی می‌کنند، در گوششان چیزی می‌گویند و می‌خندند. گویی می‌خواهند خود را تیم وزارت ورزش نشان دهند. در طول بازی به داور نزدیک می‌شوند.‌ گاه دستی به پشتش می‌زنند و با هر سوتی که داور می‌زند، از او تشکر می‌کنند. پس از پایان بازی نیز دست در گردن داوران خنده کنان از بازی خارج می‌شوند. برای تماشاگران دست تکان می‌دهند. حتی هواداران حریف».


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.