فرمانده بسیج: رسما اعلام کنید سپاه وارد عرصه اقتصادی نشود

شنبه, 17ام تیر, 1396
اندازه قلم متن

غلامحسین غیب پرور می گوید، سپاه در عرصه‌های مختلفی چون نفت و گاز، تونل و راه آهن فعالیت می کند

غلامحسین غیب‌پرور٬ فرمانده بسیج، روز جمعه ۱۶ تیرماه، باردیگر به انتقاد‌ها از حضور سپاه در عرصه اقتصاد ایران واکنش نشان داده و خطاب به مسئولان دولتی گفته است، اگر موافق حضور سپاه در عرصه اقتصاد نیستید، رسما این موضوع را اعلام کنید.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین غیب پرور در مراسم سالگرد یکی از کشته شدگان در جنگ سوریه تصریح کرده است:«برخی هم صدا با آمریکا، اسراییل و منافقین سپاه را می کوبند.»

وی با اشاره به این که «برخی در پی تضعیف سپاه هستند،» اظهار داشت: «دوست ندارید، سپاه در عرصه‌های اقتصادی وارد شود، رسما اعلام کنید که برای پیشرفت کشور، سپاه وارد عرصه اقتصادی نشود.»

طی هفته‌های اخیر تنش‌های لفظی بین رییس دولت یازدهم و فرماندهان سپاه پاسداران در خصوص دخالت این نهاد در امور اقتصادی بالا گرفته‌است.

حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، روز اول تیرماه در انتقادی تلویحی از فعالیت‌های سپاه پاسداران گفت که بخشی از اقتصاد ایران به دست «دولتی» داده شده که «هم تفنگ دارد و هم رسانه» و «کسی جرأت ندارد با آنها رقابت کند».

به دنبال این اظهارات حسن روحانی، انتقادات و پاسخ‌ها به او آغاز شد و فرماندهان سپاه و دیگر مقامات عالی‌رتبه در جمهوری اسلامی در برابر او موضع گرفتند.

«رسما اعلام کنید تا کنار بکشند»

فرمانده بسیج در ادامه گفت است: «آیا واقعا قضاوت‌ها منصفانه است، آیا شما هزاران میلیارد تومان بدهی خود را قبول ندارید، کسی از شما خواسته است، آیا کسی از شما مطالبه کرده است، انصاف داشته باشید.»

غلامحسین غیب پرور اضافه کرده است: «سپاه در عرصه‌های مختلفی چون نفت و گاز، تونل و راه آهن فعالیت می کند اگر می خواهید بکشند کنار، رسما اعلام کنید تا کنار بکشند.»

فرمانده بسیج پیشتر نیز به اظهارات حسن روحانی واکنش نشان داده بود. وی گفته‌های حسن روحانی مبنی بر «تفنگدار» بودن سپاه پاسداران را تقلیدی از عبارت «چماق‌دار» دانست که برخی از مخالفان جمهوری اسلامی در سال‌های ابتدایی این حکومت درباره این نهاد به کار می‌بردند.

غلامحسین غیب پرور همچنین رییس جمهوری ایران را متهم کرده بود که عمدا درتلاش برای «تضعیف» این نیروی نظامی است.

حضور فزاینده سپاه پاسداران و شرکت های وابسته به آن در عرصه ها مختلف اقتصادی یکی از موضوع های مورد بحث در ایران است. طی سال های اخیر شماری از جمله رییس دولت دهم ازنقش اقتصادی سپاه انتقادکرده اند.

این در حالی است که کارشناسان اقتصادی می گویند، دولت حسن روحانی برای تحقق وعده ها و پیشبرد برنامه های خود در صدد مهار سلطه سپاه بر عرصه‌های گوناگون جامعه ایران نظیر سیاست خارجی و اقتصادی است.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.