قرار بازداشت مجید اسدی تمدید شد

شنبه, 17ام تیر, 1396
اندازه قلم متن

قرار بازداشت موقت مجید اسدی، زندانی سیاسی که ۳۰ بهمن ماه سال گذشته بازداشت شده بود، به مدت یک ماه دیگر تمدید شد. در حالی که آقای اسدی پرونده ای در حال رسیدگی دارد و متهم محسوب می شود برخلاف قانون به زندان رجایی شهر کرج تبعید شده است که محل نگهداری محکومان است و کاربرد تبعیدگاه دارد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مجید اسدی، زندانی سیاسی که پیشتر به بند یک زندان رجایی شهر کرج تبعید شده بود، در زندان مطلع شد که پس از یک وقفه حقوقی غیرقانونی، قرار بازداشت اش به مدت یک ماه دیگر تمدید شده است.

یک منبع مطلع ضمن تایید این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “تمدید قرار بازداشت مجید اسدی، که بیش از یک ماه بدون قرار در زندان رجایی شهر کرج در بازداشت به سر می برد، هفته گذشته در زندان به وی ابلاغ شد”.

مجید اسدی که ۳۰ بهمن ماه سال گذشته بازداشت شده بود، علیرغم مفتوح بودن پرونده و مشخص نبودن وضعیت قضایی، ۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری، از بند ۲۰۹ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد. این تبعید در حالی صورت گرفت که قرار پیشین وی منقضی و تمدید نشده بود و به صورت “غیرقانونی” در بازداشت به سر می برد.

وی که از بیماری “التهاب حاد ستون فقرات و دستگاه گوارش” رنج می برد، هم‌چنان از درمان مناسب محروم مانده و از زمان انتقال به زندان رجایی شهر کرج نیز قرص های مورد نیاز خود را دریافت نکرده است.

مجید اسدی در تاریخ ۳۰ بهمن ماه سال گذشته ساعت ۱۰ شب در منزل خانوادگی خود در کرج توسط نیروهای ورارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. نیروهای امنیتی در زمان تلاش برای بازداشت آقای اسدی ضمن توهین به مادر این فعال مدنی، علیرغم بیماری و ضعف جسمی پدر وی که به تازگی تحت عمل جراحی پیوند کبد قرار گرفته شده بود، با او درگیر شدند و به پای وی آسیب وارد کردند.

این فعال سابق دانشجویی پیشتر نیز در تاریخ ۱۸ تیرماه ۱۳۸۷، در مراسم هجده تیر دستگیر و به مدت ۵۲ روز در سلول انفرادی نگهداری شد.

آقای اسدی در رابطه با پرونده هجده تیر، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ به وی ابلاغ گردید. وی ۱۳ مهرماه ۱۳۹۰، علیرغم درخواست تجدیدنظر، بدون اینکه حکم نهایی به او ابلاغ شود، جهت اجرای حکم به زندان فرا خوانده و بازداشت شد. این فعال مدنی، خردادماه ۱۳۹۴، با پایان دوران محکومیت از زندان آزاد شد.

مجید اسدی فارغ التحصیل رشته اقتصاد از دانشگاه علامه طباطبایی است و عضویت در شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشکده اقتصاد را در کارنامه خود دارد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.