اجرای حکم اعدام دست‌کم ده زندانی در زندان تایباد

سه شنبه, 20ام تیر, 1396
اندازه قلم متن

سحرگاه روز یکشنبه ۱۸ تیرماه، دست‌کم ده زندانی با اتهامات مرتبط با مواد مخدر، در زندان تایباد در استان خراسان رضوی، اعدام شدند، سه تن از اعدام‌شدگان از اتباع افغانستان بودند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بامداد روز یکشنبه ۱۸ تیرماه، حکم اعدام دست‌کم ده زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر، در زندان تایباد به اجرا در آمد.

هویت چهار تن از اعدام‌شدگان «ناصر کریمی»، «محمود تیموری»، «ابوالفضل مخته باز» و «احمد شیخی» احراز شده که سه تن اول در یک پرونده به اعدام محکوم شده بودند.

یک منبع مطلع در خصوص اتهام این سه تن به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «ایشان کشاورز و جالیزدار بودند و ۴ کیلو گرم هروئین در پرونده خود داشتند.»

گفتنی است، سه تن از کسانی که در این روز اعدام شدند را اتباع کشور افغانستان تشکیل میدادند.

اعدام زندانیان با اتهامات مربوط به مواد مخدر در حالی ادامه دارد که طرح لغو مجازات اعدام برای بسیاری از خرده فروشان مواد مخدر بخصوص کسانی که بدون سابقه قبلی بازداشت شده‌اند مراحل پایانی خود را در مجلس شورای اسلامی طی می‌کند. نمایندگان مجلس پیشتر از قوه قضائیه خواسته بودند که اعدام دست‌کم پنج هزار زندانی که با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده اند را تا اعلام نتیجه این طرح متوقف کند.

اعدام این زندانیان در تایباد تا لحظه تنظیم این گزارش از سوی رسانه‌های رسمی اعلان نشده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.