گزارشی از وضعیت مولود یزدان پناه، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی ارومیه

سه شنبه, 20ام تیر, 1396
اندازه قلم متن

مولود یزدان پناه، زندانی سیاسی محبوس در بند ۱۵ زندان مرکزی ارومیه که نهمین سال از حبس خود را سپری می‌کند، محروم از حق مرخصی است و تاریخ آزادی وی نیز ۱۳ ماه از سوی اجرای احکام ارومیه ۱۳ ماه دیرتر اعلام شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مولود یزدان پناه که از مرداد ماه سال ۸۷ در زندان به سر می‌برد، تاریخ آزادی او قانونا ۱۶ تیرماه سال ۹۷ بوده است اما به دلایل نامعلومی تاریخ آزادی این زندانی سیاسی در پرونده ۲۳ مردادماه سال ۹۸ ثبت شده است.

آقای یزدان پناه، طی سالهای اخیر بارها درخواست رسیدگی و تصحیح اشتباه مندرج در پرونده را به مسئولین ارائه داده است، اما به دلیل خصومت مسئول اجرای احکام زندان ارومیه، رسول عبدالله زاده، با زندانیان سیاسی، توجهی به درخواست این زندانی نشده است.

این زندانی سیاسی، در تمام طول مدت نه سال از حبس خود، از امکان آزادی مشروط و یا حق مرخصی محروم بوده است.

مولود یزدان پناه، شهروند ساکن مهاباد، در تاریخ ۸ مردادماه سال ۸۷ توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و به مدت یک ماه تحت بازجویی قرار گرفت؛ این زندانی سیاسی، در طول مدت بازجویی به دلیل اعمال شکنجه بر وی، از ناحیه کتف و زانو دچار آسیب دیدگی گردیده است.

پس از اتمام دوران بازجویی، آقای یزدان پناه به زندان مهاباد منتقل شد و در هشتم شهریور ماه در شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد، به ریاست قاضی چابک، به اتهام «عضویت در یکی از احزاب کرد» به ده سال حبس توام با تبعید به زندان ارومیه محکوم شد، این حکم پس از اعتراض، از سوی شعبه ده دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.