مصطفی دهباشی زاده در یزد بازداشت شد

یکشنبه, 25ام تیر, 1396
اندازه قلم متن

مصطفی دهباشی زاده، فعال سیاسی اهل یزد صبح امروز توسط نیروهای امنیتی در محل مسکونی خود در این شهر بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد. آقای دهباشی زاده علاوه بر سابقه محکومیت به دلایل عقیدتی، پرونده ای مفتوح در شعبه پنجم بازپرسی دادگاه انقلاب این شهر دارد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مصطفی دهباشی زاده، فعال سیاسی ساکن یزد صبح امروز در منزل مسکونی خود در این شهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد. نیروهای بازداشت کننده این فعال سیاسی توضیحی در رابطه با این بازداشت ندادند.

این فعال سیاسی دهم تیرماه سال جاری از سوی شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان یزد فراخوانده شد که پس از حضور در محل مورد تفهیم اتهاماتی از جمله تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام قرار گرفت.
یک منبع مطلع پیش تر در این رابطه به هرانا گفته بود “اتهامات آقای دهباشی زاده بخاطر انتشار مطالبی در دفاع از زندانیان سیاسی، یادداشت های انتقادی درمورد مسئولان حکومتی حاضر ایران و دولتی سابق بوده که به دستور دادستانی این شهرستان و از سوی پلیس فتای استان یزد جمع آوری و پرونده سازی شده بود.”

این منبع مطلع تاکید کرد: “آقای مصطفی دهباشی زاده متولد ۱۳۴۴ برادر شهید و خود از جانبازان شیمیایی جنگ است که در استان یزد به فعالیت سیاسی می پردازد.”

لازم به اشاره است آقای دهباشی زاده پیش از این نیز چندبار به اتهامات مشابه دادگاهی شده است.

پس از انتخابات ریاست جمهوری سال۸۸ پرونده ای به اتهام ارتباط با رسانه های بیگانه، تشویش اذهان عمومی و اقدام به قصد براندازی حکومت علیه آقای دهباشی زاده در دادگاه انقلاب یزد تشکیل شد که در نهایت این فعال سیاسی به پرداخت جزای نقدی از بابت آن محکوم شد.

آقای دهباشی زاده بار دیگر در سال۸۹ به اتهامات؛ تخریب اموال عمومی، برخورد با ماموران نیروی انتظامی و تجمع غیرقانونی در میدان فرهنگ یزد محاکمه و در این پرونده به هفتاد ضربه شلاق و یک سال حبس محکوم گردید که در دادگاه تجدیدنظر حکم شلاق ایشان تائید و زندان از یکسال به سه ماه حبس تعلیقی تبدیل شد.

در پی اجرای حکم شلاق آقای دهباشی زاده وی به نشانه اعتراض مقابل ساختمان بنیاد جانبازان یزد رفته و خود را حلق آویز می کند که با کمک حاضرین در محل، نجات پیدا می کند.
پس از صدور حکم حبس تعلیقی این فعال سیاسی اهل یزد در سال ۸۹، وی صرفا زمانی که برای سفر حج اقدام می کند، متوجه می شود که ممنوع الخروج است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.