وضعیت وخیم جسمی هوتن کیان، وکیل دادگستری

پنجشنبه, 30ام آذر, 1391
اندازه قلم متن

hotan-javid-kian

خبرگزاری هرانا – هوتن کیان، وکیل پایه یک دادگستری و زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی تبریز به دلیل عدم رسیدگی پزشکی در وضعیت وخیم جسمی به سر می برد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این وکیل دادگستری از عفونت کلیه و روده به شدت رنج می برد و بهداری زندان تبریز از پذیرش وی جهت معاینه وی نیز سرباز میزند.

علی رغم پیگیری های نامبرده جهت استفاده از مرخصی استعلاجی و یا اعزام به بیمارستان برای معاینات و درمان با هزینه شخصی نیز موافقت نشده است.

این زندانی سیاسی که آثار شکنجه دوران بازداشت وی نیز با گذشت دو سال بهبود نیافته است در حالی با بیماری جدید جسمی مواجه شده است که همبندیان وی می گویند به لحاظ روحی نیز شرایط مساعدی برای تحمل حبس ندارد.

بر اساس گزارش منابع آگاه وکیل هوتن کیان نیز به دلیل تهدیدات امنیتی از پیگیری وضعیت وی عاجز است و و تاکنون برای بهبود وضعیت حبس و پیگیری مسائل مربوط به پرونده وی نیز کاری از پیش نبرده است.

هوتن کیان که وکالت پرونده سکینه آشتیانی محمدی زندانی محکوم به سنگسار را برعهده داشته است در پی ملاقات با دو خبرنگار آلمانی در دفتر وکالتش در تاریخ ۱۹ مهر ماه سال ۸۹ بازداشت شد و از سوی دادگاه انقلاب تبریز به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به پنج سال حبس تعزیری (قطعی) محکوم شده است.

این وکیل دادگستری که هم اکنون در بند متادون و در میان زندانیان معتاد به مواد مخدر و در بدترین شرایط بهداشتی نگهداری می شود و از ارتباط با سایر زندانیان منع شده است، ماه گذشته وی به دلیل نوشتن یک لایجه دفاعیه برای یک زندانی به مدت ۱۵ روز به سلول انفرادی منتقل شد.

وی در طی دو سال گذشته از حق ملاقات کابینی و حضوری با اعضای خانواده خود محروم بوده است و تنها امکان تماس تلفنی با ایشان را دارد.

گفتنی است، اخیرا یکی از موکلین وی که به اتهام زنا به سنگسار محکوم شده بود از سنگسار نجات یافته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.