بیانیه جبهه ملی ایران: دریغ و تاسف از درگذشت دانشمند نامدار ایرانی

شنبه, 31ام تیر, 1396
اندازه قلم متن

دریغ و تاسف از درگذشت دانشمند نامدار ایرانی

مریم میرزاخانی

خانم پروفسور مریم میرزاخانی دانشمند نام آور جهانی و استاد ابداع گر و اثر گذار علوم ریاضی و شخصیت افتخار آفرین ایرانی، نا بهنگام در اثر ابتلا به بیماری مرگبار سرطان به جهان باقی شتافت. این رویداد تلخ نه تنها ملت ایران بلکه همه مجامع علمی ودانشگاهی وهمه مردم انسان دوست جهان را متاثر ساخت. اما درگذشت این بانوی فرهیخته، یک پرسش در ذهن مردم دنیا و یک سئوال در فکر ایرانیان را صراحت داده و متجلی نموده است. مردم دنیا این پرسش را دارند که در دهه دوم قرن بیست و یکم که بشریت به این همه پیشرفت های علمی حیرت انگیز دست یافته ، چرا  نباید هنوز در پیش گیری و درمان این بیماری مهلک به یک نتیجه قطعی و ثمربخش رسیده باشد؟

اگر این منابع عظیم مالی که در گوشه گوشه جهان در جنگ ها وکشتن انسان ها و آواره کردن ملت ها به هدر داده می شود ، صرف تحقیقات وپژوهش وحفظ محیط زیست و نظارت بر تغذیه صحیح انسان ها و آموزش آنان می شد، آیا بشریت بر این بیماری جانسوز غلبه نمی یافت؟ آیا این سونامی وحشتناک سرطان را با تلاش های علمی وبرنامه ریزی والبته تامین منابع مالی ضروری نمیتوان مهار کرد؟ که یقینا پاسخ مثبت است. اما سئوالی که در اذهان ایرانیان غلیان میکند اینست که چرا عمل کرد حاکمیت جمهوری اسلامی از لحاظ سیاسی واجتماعی به گونه ای است که شخصیتی بی مانند، مثل پروفسور مریم میرزاخانی و صدها و هزاران ایرانی دانشمند و تحصیل کرده دیگر از میهن خود رانده می شوند و این روند شوم فراری دادن مغزها در طی این سال ها هرگز متوقف نشده و همچنان ادامه دارد. فقدان آزادی های سیاسی و اجتماعی و زیر پا نهاده شدن حقوق انسانی ملت ایران در حدیست که این فرهیختگان نا گزیرند که زندگی در غربت را به باقی ماندن در وطن آبا واجدادی خود ترجیح دهند . نتیجه آن که این مرز و بوم از بهره گیری از حضور ارزشمند آنان و ارتقاء یافتن سطح علمی کشور محروم بماند. و کیست که نداند که میزان سطح دانش وپیشرفت های علمی یک کشور، از مهمترین مولفه های قدرت آن کشور محسوب می گردد.

جبهه ملی ایران درگذشت اسفناک خانم پروفسور مریم میرزاخانی را به خانواده ارجمند این بانوی گرانقدر و به همه ملت بزرگ ایران تسلیت می گوید.

اول مرداد ماه ۱۳۹۶

تهران – هیئـت اجرائیه جـبهه مـلی ایـران

وبسایت رسمی جبهه ملی ایران


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.