«آمدنیوز» و آب در خوابگه مورچگان/ هشدار دادستانی به وزیر ارتباطات

پنجشنبه, 5ام مرداد, 1396
اندازه قلم متن

در حالی‌که تأثیرگذاری «آمدنیوز» روز به روز در فضای رسانه‌ای کشور نمود بیشتری دارد، و این رسانه توانسته با دست خالی در برابر امپراتوری رسانه‌ای هزاران میلیاردی حاکم، علاوه بر تأثیرگذاری بر سرنوشت انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ و تغییر بسیاری از مناسبات سیاسی به نفع مردم، پرونده‌های متعددی از فسادهای کلان و گسترده مسئولین کشور را (بی‌هیچ مماشات و حب و بغض‌های جناحی و سیاسی) اطلاع‌رسانی و مردم را از مفاسد کلان آگاه کند، برخی نهادها مانند قوه قضائیه و سپاه پاسداران که همواره با آگاهی مردم مخالفند و تیغ تیز سانسور را برگلوی رسانه‌ها فشرده، خفقان خبری را به تمامی خروجی‌های آگاهی‌رسان تحمیل کرده‌اند، فشارهای فراوانی را برای فیلتر این رسانه به کار بسته‌اند.

باری این‌بار خرم آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور با خطاب قرار دادن وزیر ارتباطات و دروغ خواندن سخنان وی به خبرنگاران گفته است: «اگر انتشار اسامی همه کانال‌های مجرمانه خلاف مصلحت کشور نبود و اشاعه جرم محسوب نمی‌شد، نشانی همه آنها را منتشر می‌کردم تا مردم به میزان صداقت آقای وزیر ارتباطات پی ببرند.»

به گفته‌ی وی «کانال آمدنیوز نمونه بازر از کانال‌های مجرمانه تلگرامی است که مجرمانه بودن آن برای همه محرز است!! و دستور قضایی هم برای مسدودسازی آن صادر شده ولی مسدود نشده‌ است!»

آنان هراس دارند که مبادا فسادهای بیشتری از «آیت‌الله صادق آملی لاریجانی» رئیس مستبد قوه قضائیه (یا به‌قول افواه صادق اکال‌السحت) و برادران ایران‌خوارش (باز به قول مردم کوچه و بازار)، فعالیت‌های ضد منافع ملی سپاه پاسداران علیه مردم ایران، علنی شدن تصمیمات فوق محرمانه پشت درهای بسته علیه منافع ملت مظلوم ایران، اسناد غیرقابل انکار فساد کلان مالی بیت رهبری و… به اطلاع مردم ایران برسد و مردم بدانند که «روی پرده» با «پشت پرده» چه تفاوت‌هایی دارد.

تلاش‌های بسیار زیادی صورت گرفت تا منابع خبری «آمدنیوز» که «بیخ گوش‌ همه آنان» هستند، بازداشت و روند اطلاع‌رسانی این رسانه با اخبار پشت پرده و اسناد متعدد، متوقف شود. برای جلوگیری از این روند، از آذرماه سال ۹۵، بی‌گناهان بسیاری را از میان ارباب جراید، فعالان سیاسی و مدنی، مسئولین میانی کشور و… بازداشت کردند تا شاید یکی از آنان منابع خبری «آمدنیوز» باشد. اما هر چه زدند به در بسته خورد و بی‌کفایتی خود را بیشتر به رخ مردم و ناظران این ظلم عریان کشیدند. در فردای هر بازداشت یک خبر «محرمانه» یا «سند محرمانه» منتشر شد تا درک کنند منابع خبری ««آمدنیوز» از میان بازداشت‌شدگان نیستند.

هم‌زمان با این ناکامی‌ها، طرح ترور مدیران ««آمدنیوز» و فشار گسترده قضایی و امنیتی به خانواده‌های آنان با پشتیبانی و خوراک‌رسانی «عناصر خارجی همکار» آنان و محوریت شبه‌رسانه دروغ فارس آغاز شد. در پی راه‌اندازی خط تخریب گسترده، به خط انتساب «آمدنیوز» به کشورهای مختلف و سرویس‌های امنیتی گوناگون روی آوردند تا تلقین کنند «آمدنیوز» مردمی نیست و «بیگانه» است؛ «پاک کردن صورت مسئله» روندی است که هم برخی مسئولین برای توجیه بی‌کفایتی خود بارها به آن روی آورده‌اند و هم مردم این ترفند را خوب می‌شناسند. فراموش نمی‌کنیم اتهام مضحک دریافت کمک مالی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به مهندس میرحسین موسوی و شیخ مهدی کروبی را… اتهامی که ملت خوب می‌دانستند ریشه در خط تخطئه و تخریب داشت تا حقیقت!

هم‌‌زمان با این تخریب‌های دروغین و آتش رسانه‌ای کسانی که خود عامل بیگانه بوده و هستند و سایت‌های‌شان در ترکیه با کمک‌های چندصد هزار لیری حمایت می‌شود، طرح فشار بر خانواده‌های بی‌گناه را اجرا کردند، در این راه، خانواده «روح‌الله زم» روزنامه‌نگار افشاگر و بنیان‌گذار «آمدنیوز»، «مجید نیکنام»، «بابک اجلالی» و… تحت فشارهای امنیتی داخلی و خارجی فزاینده قرار گرفتند.

پس از به بن‌بست رسیدن تمامی این تلاش‌ها و افزایش اقبال مردم ستمدیده به «آمدنیوز» (که به حق تلاش کرده صدای مردم بدون رسانه باشد)، این‌بار قصد دارند باز هم «صورت مسئله» را به کلی پاک کنند و با فشار به وزیر ارتباطات و مدیران تلگرام، این رسانه خبری را فیلتر کنند! حضرات غافل از این درک این نکته‌اند که «دانستن اخبار محرمانه و مفاسد مدیران‌ کشور حق مردم است» و در کشورهای پیشرفته، برای افشا کنندگان فساد، پاداش در نظر می‌گیرند نه فشار امنیتی و تهدید به قتل!

آنان حتی نمی‌‌دانند که این «آمدنیوز» نیست که به مدیران و منابع خبری آن اعتبار داده، بلکه این منابع خبری دلسوز و مخالف با هر شکل از زدوبندهای رانتی هستند که به رسانه‌ی صداهای خاموش اعتبار داده‌اند و همین افراد می‌توانند در فردای بسته شدن این محمل، رسانه جدیدی را قوی‌تر از قبل با سهولت دسترسی راحت‌تری در اختیار مردم قرار دهند؛ شاید بستن این رسانه و معبرهای اطلاع‌رسانی‌اش( اعم از کانال تلگرامی، سایت خبری یا اکانت‌های فیسبوکی، توئیتری، اینستاگرامی و…) بهانه‌‌ای باشد برای مساعدت مالی «دلسوزان ایران» و «ستمدیدگان» تا این‌بار در قاب تلویزیون و سیگنال‌های رادیویی، صدای مظلومیت ایران و ایرانی را به گوش جهانیان برسانیم.

اکنون ۵۰۰ هزار مخاطب «آمدنیوز» را دنبال می‌کنند و با مسدود شدن آن ۵۰ میلیون نفر!


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.