اد رویس: «ایران شهروندان آمریکایی را برای باج خواهی و یا تسهیل تحریم‌ها بازداشت می‌کند»

جمعه, 6ام مرداد, 1396
اندازه قلم متن

اد رویس، رییس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، روز چهارشنبه چهارم مردادماه ایران را به «باج گرفتن از طریق زندانی کردن شهروندان آمریکایی» متهم کرده و این دسته از اقدامات این کشور را نقض «کنوانسیون بین‌المللی علیه گروگانگیری» خوانده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، اد رویس روز چهارشنبه اظهار داشت: «ایران همچنان به اقدام نفرت انگیز خود در بازداشت خارجی‌ها براساس اتهام‌های ساختگی ادامه می‌دهد. این افراد بی‌گناه در شرایط وحشیانه‌ای در زندان بسر می‌برند.»

این عضو مجلس نمایندگان با اشاره به اظهارات آمریکایی‌هایی که از زندان‌های ایران آزاد شده‌اند، گفته است: «آن‌ها می‌گویند در دوران بازداشت شکنجه شده، شلاق خورده، و در سلول انفرادی نگهداری شده‌اند.»

رییس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از سیامک نمازی، باقر نمازی، ژیائو وانگ، نزار زکا و رابرت لوینسون، چهار آمریکایی زندانی در ایران، یاد کرده و افزوده است: «چرا ایران شهروندان آمریکا را براساس اتهام های ساختگی و سیاسی بازداشت می‌کند؟ برای اینکه حکومت ایران باور دارد که می‌تواند از آنها به عنوان اهرم فشار استفاده کند و بتواند امتیاز‌هایی مانند باج گیری یا تسهیل تحریم ها در مقابل آزادی آنها به دست بیاورد، اما این کار حکومت ایران نقض «کنوانسیون بین‌المللی علیه گروگانگیری» است.»

رادیو فردا در این خصوص نوشته است؛ «کنوانسیون بین‌المللی علیه گروگانگیری» در سال ۱۹۷۹ تصویب شد و ایران در سال ۲۰۰۶ به آن پیوست.

اد رویس همچنین از بیانیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در هفته گذشته تمجید کرده است.

دونالد ترامپ جمعه گذشته به ایران هشدار داد در صورتی که شهروندان آمریکایی زندانی در این کشور را آزاد نکند، با پیامدهای جدی و تازه‌ای مواجه خواهد شد.

کاخ سفید گفته بود، ایران چهل سال است که از بازداشت و گروگانگیری به مثابه یک ابزار سیاست دولتی استفاده می‌کند.

گزارش‌ها حاکی است که روز سه شنبه اعضای خانواده شهروندان آمریکایی که در ایران زندانی هستند، در مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شدند.

طبق این گزارش‌ها، داگلاس لوینسون، فرزند رابرت لوینسون، بابک نمازی، برادر سیامک و پسر محمدباقر نمازی، و عمر زکا، فرزند نزار زکا، در جلسه «کمیسیون خاومیانه و آفریقای شمالی» حاضر شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.