مهرداد گریوانی که با شکایت «سعید طوسی» قاری محبوب بیت رهبری بازداشت شده بود با وثیقه ۲۰۰میلیونی آزاد شد

جمعه, 13ام مرداد, 1396
اندازه قلم متن

«مهرداد گریوانی» فعال مدنی که با شکایت «سعید طوسی» قاری محبوب بیت رهبری از سوی سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده بود، شب گذشته پس از تحمل هفت‌ماه حبس با سپردن وثیقه‌ ۲۰۰میلیون‌تومانی شب گذشته به‌طور موقت و تا زمان برگزاری دادگاه از زندان اوین آزاد شد.

یک منبع نزدیک به خانواده گریوانی به «آمدنیوز» گفت: «مهرداد گریوانی دانشجوی رشته‌ی فیزیک دانشگاه قم که در بهمن‌ماه توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب (ساس) در منزلش بازداشت شد، پس از تحمل قریب ۷ماه حبس، ساعت ۷ دیشب ۱۱مردادماه با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰میلیون تومانی موقتاً آزاد شد.»

مهرداد گریوانی که از بهمن‌ماه سال ۹۵ در زندان انفرادی نگهداری می‌شد ابتدا مدتی را در بند الف سپاه پاسداران زیر نظر کارشناسان این نهاد امنیتی بازجویی فنی را پشت‌سر گذاشته و سپس به بند ۲۴۰ حفاظت اطلاعات قوه‌ی قضائیه منتقل شد.

اتهام وی، طراحی چند پوستر از تجاوز جنسی سعید طوسی قاری محبوب آیت‌الله علی خامنه‌ای به نوجوانان قرآنی کشور بوده که با شکایت این قاری متجاوز قرآن بازداشت و زندانی شد.

گفتنی است پرونده‌ی سعید طوسی قاری قرآن متجاوز به نوجوانان قرآنی کشور، پس از ۵ سال از تاریخ تشکیل توسط «اسماعیلی» رئیس‌کل دادگستری استان تهران «رسید» شده و به شعبه‌ی رسیدگی کننده عودت نشده است.

این پرونده نخستین بار توسط «آمدنیوز» رسانه‌ای و ده‌ها برگ سند رسمی آن در این رسانه منتشر شد، با دستور یکی از مقامات بیت رهبری و البته سیدعلی مقدم، پسرخاله‌ی آیت‌الله خامنه‌ای مسکوت مانده است.

از: امد نیوز


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.