بحران اقتصادی باعث افزایش زورگیری و سرقت در ایران شده است

یکشنبه, 3ام دی, 1391
اندازه قلم متن

zorgiri

بحران اقتصادی در ایران که بر گرده اقشار مختلف فشار می آورد، باعث شده است که بر شمار سرقت های خیابانی در این کشور در ماه های اخیر افزوده شود.

به گزارش روزنامه بریتانیایی ”فایننشال تایمز” این وضعیت با بالا رفتن قیمت ها و بحرانی شدن وضعیت معیشتی مردم همزمان شده است.

به گزارش العربیه، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم های اقتصادی ایران را تشدید کرده اند. این تحریم ها اکنون به شکل ویژه ای صنعت نفت و بانکداری ایران را هدف قرار داده است. این باعث شده است که صادرات نفت ایران به شکل ناگهانی و شدیدی افت کند.

ارزش پول ملی ایران هم کاهشی حاد داشته است و این خود به تورم بی سابقه ای انجامیده است.

”فایننشال تایمز” نوشته است که هیچ آماری رسمی درباره میزان جرم و جنایت در ایران وجود ندارد. اما ساکنان تهران از افزایش حملات به دوستان، خویشاوندان یا همسایگان خود در ماه های اخیر سخن می گویند. آن ها خاطرنشان می کنند که مهاجمان معمولا جوانان مسلح به چاقو و دیگر اسلحه سرد هستند و در خیابان ها از مردم می خواهند هرچه در اختیار دارند تحویل دهند.

مقام های محلی تلاش می کنند به ساکننان اطمینان ببخشند. حسین ساجدی نیا رئیس پلیس تهران گفته است که تدابیر ویژه ای برای کاهش میزان جرم و جنایت اتخاذ شده است.

آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران دسامبر جاری هشدار داد که زورگیران باید در انتظار مجازات اعدام باشند. او همچنین از مسئولان قضایی و پلیس ایران خواست اجرای طرحی جدید برای مقابله با قانون گریزان و زور گیران را آغاز کنند.

اما روزنامه ”فایننشال تایمز” گزارش داده است که انتشار ویدویی جدید از زورگیری در تهران، احساس نا امنی را در خیابان های تهران بیشتر کرده است. در این فیلم ویدیویی، چهار مرد که سوار بر روی دو موتور سیکلت هستند و یکی از آن ها قمه به دست دارد، اقدام به زورگیری از یک مرد می کنند. یکی از سارقان هم ضربه ای با قمه به صورت مرد مالباخته وارد می کند.

البته نیروهای امنیتی ایران به سرعت مهاجمان را شناسایی کرده و آن ها را دستگیر کرده اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.