داعش ویدئوی تهدیدآمیز دیگری در مورد «حمله به ایران» منتشر کرد

پنجشنبه, 19ام مرداد, 1396
اندازه قلم متن

گروه موسوم به حکومت اسلامی ویدئوی تازه‌ای منتشر کرده و بار دیگر تهدید کرده‌است دست به انجام حملات تازه‌ای در ایران بزند.

به گزارش رویترز در این ویدئو مردی که نقاب بر چهره دارد و کلاشنیکوف در دست، در کنار دو نفر دیگر ظاهر شده و ایران را تهدید می‌کند.

این ویدئو را خبرگزاری گروه موسوم به حکومت اسلامی منتشر کرده و در آن تصاویری از حملات مرگبار ۱۷ خرداد ماه در تهران منتشر شده‌است؛ حملاتی که گروه داعش انجام داد و با کشته شدن ۱۸ تن از شهروندان و پنج مهاجم، و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر به پایان رسید.

در ویدئوی تازه -آن‌طور که رویترز گزارش داده- فردی که فارسی را با لهجه صحبت می‌کند، ضمن اشاره به بریدن سر افرادی در عراق و سوریه، تهدید می‌کند که همین کار را در مرکز تهران انجام خواهد داد.

در بخش دیگری از این ویدئو نیز شبه‌نظامیانی که نقاب دارند علیه شیعیان حرف زده و تهدید به حمله به آن‌ها در عراق می‌کنند.

این نخستین بار نیست که گروه موسوم به حکومت اسلامی تهدید به انجام حملات بیشتری در ایران می‌کند. این گروه در همان روزی که حملات تهران انجام شد در بیانیه‌ای با اشاره به ایران گفته بود خلافت خودخوانده اسلامی «هیچ فرصتی را برای ریختن خون آنها از دست نخواهد داد» تا زمانی که قانون شریعت در ایران به اجرا درآید. این گروه در فروردین ماه نیز ویدئوی تهدیدآمیزی منتشر کرده بود.

ده روز پس از حملات تهران، سپاه پاسداران ضمن تهدید کشورهایی که آنها را «حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تروریست‌های تکفیری» توصیف کرده بود، اعلام کرد یک مرکز -به گفته این نهاد- «فرماندهی و پشتیبانی تروریست‌های تکفیری» در سوریه را با موشک مورد حمله قرار داده است.

حملات موشکی سپاه پاسداران به دیرالزور انجام شد. اما انجام این حملات خود با انتقادهایی روبه‌رو شده‌است. برای نمونه فرانسه، آلمان و بریتانیا و ایالات متحده آمریکا، کشورهای غربی طرف گفت‌وگو با ایران در مورد برنامه اتمی این کشور، در بیانیه‌ای در شـشم مرداد ماه، با اشاره به توسعه برنامه موشک‌های بالیستیک ایران، آزمایش‌های مربوط به آن و نیز پرتاب موشک‌ها به سوریه، گفته بودند این اقدامات ثبات در منطقه را با خطر روبه‌رو کرده‌است. ایران از طرف دیگر می‌گوید که برنامه موشکی‌اش «اهداف دفاعی» دارد و ادامه پیدا می‌کند.

از زمان وقوع حملات تهران، ده‌ها نفر در ایران بازداشت شده‌اند؛ در تازه‌ترین این اقدامات، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای که روز دوشنبه صادر کرد، گفته «۲۷ عضو» گروه حکومت اسلامی که قصد داشتند در شهرهای مذهبی و استان‌های ایران «عملیات تروریستی» انجام دهند، را دستگیر کرده‌است.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.